Ekonomi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECO302
Ders İsmi: İktisat Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ERDAL BİLGİÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı İktisat biliminin nasıl ortaya çıktığını, tarih içinde nasıl geliştiğini ve tarihte hangi iktisat akımlarının hangi koşullarda ortaya çıktığını anlatmak. Ders, geçmişten günümüze iktisat biliminin seyrini aktarmayı ve öğrencilerin sosyal ve ekonomik dönüşüm süreçlerini öğrenerek güncel ekonomik tartışmaları daha iyi takip etmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Derste Avrupa ekonomi tarihindeki değişimler ön plana çıkmaktadır.
Dersin İçeriği: İKTİSAT TARİHİ

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dr. Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Remzi Kitabevi, “”10. Basım, Ankara, 2018,
Cameron Rondo and Neal Larry (2003), A Concise Economic History of the World, Oxford University Press, New York, Oxford.
Diğer Kaynaklar: Dr. Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Remzi Kitabevi, “”10. Basım, Ankara, 2018
Cameron Rondo and Neal Larry (2003), A Concise Economic History of the World, Oxford University Press, New York, Oxford, John Keneth Galbraith, A History of Economics The Past The Present, Hamish Hamilton, London, No Date, archive.org › details › in , Fernand Braudel, Maddi Uygarlık Ekonomi ve Kapitalizm, Gece Yayınları, Herbert Heaton, Avrupa İktisat Tarihi, Teori Yayınları, Marc Bloch, Feodal Toplum., John Tosh Tarihin Peşinde, David Landes, The Unbound Prometheus, Cambridge University Press, Second Edition, USA, 2003, Joel Mokyr, The Lever of Riches, Oxford University Press, USA, 1990, Wolfram Eberhard, Çin Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yayınlarından XIII. Seri No: 3, Ankara, 1947, Joseph Alois Schumpeter, History of Economic Analysis, Allen and Unwin Publishers Ltd., First Published, USA, 1986,.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur.
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır.
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur.
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar.
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur.
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır.
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur.
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır.
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır.
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır.
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder.
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. 5
2) İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır. 5
3) İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. 5
4) İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar. 4
5) Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. 4
6) İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır. 3
7) Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. 3
8) Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır. 5
9) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. 2
10) Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. 2
11) Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder. 2
12) Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %