İngiliz Dili ve Edebiyatı(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELL312
Ders İsmi: Modern Literature II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEMA BULUTSUZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Modernist dönemin önde gelen yazarlarını ve döneme özgü biçim, biçem ve teknikleri tanıtmak
Dersin İçeriği: İngiliz edebiyatı ve yazarları yanında dünya edebiyatının modernist metinleri aracılığıyla modernist dönemin düşünce ve yazma biçimini ortaya koyan düzyazı, öykü ve şiirler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Modernist dönemin en önemli yapıtlarını yakın okuma yöntemiyle inceleyen öğrenciler, modernizme özgü biçim ve teknikleri daha iyi kavrayacak.
2) Modernizmi, romantik dönemle başlayan ve romantizmle çatışarak gelişen bir yaklaşım olarak görme ve karşılaştırma becerisi kazanan öğrenciler, genel olarak sanat ve kültür tarihine de gelenekle yeni arasındaki süreklilik ve çatışmayı gözden uzak tutmadan bakmayı öğrenecek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler yirminci yüzyıl başında değişen dünyayı, bilim, felsefe, sanat gibi kültürel alanlardaki gelişmeler aracılığıyla tanıyacak ve günümüz sanatının da temelini atan modernizme ilişkin eleştirel bir bakış açısı geliştirebilecek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to the second part of modernist period Octavio Paz: “Poetry and Modernity” Octavio Paz: “Poetry and Modernity”
2) Djuna Barnes Djuna Barnes: “To the Dogs” “The Confessions of Helen Westley”
3) Nancy Cunnard Nancy Cunard: “Black Man and White Ladyship” “Harlem Reviewed” “The American Moron and the American of Sense”
4) Zora Neale Hurston: Zora Neale Hurston: “Characteristics of Negro Expression” “Spirituals and Neo-Spirituals”
5) D.H. Lawrence D.H. Lawrence: “Matriarchy” “Cocksure Women and Hensure Men” “England, My England” “Matriarchy”
6) James Joyce James Joyce: “The Dead”
7) Mina Loy Mina Loy: “Aphorisims on Futurism” “The Ineffectual Marriage”
8) Modernist Avant-garde:Futurism and Dada Beret E. Strong: “Lights becoming darks, boys, waiting for the end” Comparing the Fates of Groups of Borges, Auden, and Breton”
9) Katherine Mansfield Katherine Mansfield: “From Early Journal” “Three Women Novelists” “The Stranger”
10) Virginia Woolf Virginia Woolf: “Modern Fiction” “Angel in the House” “Mr. Bennett and Mrs. Brown” “The Lady in the Looking Glass: A Reflection”
11) Wallace Stevens Wallace Stevens: “Domination of Black” “Le Monocle de Mon Oncle” “On the Manner of Addressing Clouds” “Of Heaven Considered as a Tomb” “A High-Toned Old Christian Woman” “Disillusionment of Ten o’Clock” Marianne Moore: “Well Moused, Lion”
12) William Carlos Williams, Elisabeth Bishop ve Richard Eberhart William Carlos Williams: “Pastoral” “Pastoral 2” “To a Solitary Disciple” “Spring and All” “The Red Wheelbarrow” “Classic Scene” Elisabeth Bishop: “In the Waiting Room” Richard Eberhart: “The Groundhog”
13) H.G. Wells H.G. Wells: “The Time Machine”
14) Gertrude Stein Gertrude Stein: “How Writing is Written” “A Transatlantic Interview” “Patriarchal Poetry”

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Octavio Paz: “Poetry and Modernity”

Djuna Barnes:

“To the Dogs”
“The Confessions of Helen Westley”

Nancy Cunard:

“Black Man and White Ladyship”
“Harlem Reviewed”
“The American Moron and the American of Sense”


Zora Neale Hurston:

“Characteristics of Negro Expression”
“Spirituals and Neo-Spirituals”

James Joyce:

“The Dead”

D.H. Lawrence:

“Matriarchy”
“Cocksure Women and Hensure Men”
“England, My England” “Matriarchy”

Mina Loy:

“Aphorisims on Futurism”
“The Ineffectual Marriage”

Modernist Avant-garde:Futurism and Dada

Beret E. Strong:

“Lights becoming darks, boys, waiting for the end” Comparing the Fates of Groups of Borges, Auden, and Breton”

Katherine Mansfield:

“From Early Journal”
“Three Women Novelists”
“The Stranger”


Virginia Woolf:

“Modern Fiction”
“Angel in the House”
“Mr. Bennett and Mrs. Brown”
“The Lady in the Looking Glass: A Reflection”


Wallace Stevens:

“Domination of Black”
“Le Monocle de Mon Oncle”
“On the Manner of Addressing Clouds”
“Of Heaven Considered as a Tomb”
“A High-Toned Old Christian Woman”
“Disillusionment of Ten o’Clock”
Marianne Moore: “Well Moused, Lion”


William Carlos Williams:

“Pastoral”
“Pastoral 2”
“To a Solitary Disciple”
“Spring and All”
“The Red Wheelbarrow”
“Classic Scene”


Elisabeth Bishop:

“In the Waiting Room”



Richard Eberhart:

“The Groundhog”



H.G. Wells:
“The Time Machine”


Gertrude Stein:
“How Writing is Written”
“A Transatlantic Interview”
“Patriarchal Poetry”


Diğer Kaynaklar:
Michael Levenson, The Cambridge Companion to Modernism

Bonnie Kime Scott, The Gender of Modernism

Amelia Jones, Irrational Modernism

Beret E. Strong, The Poetic Avant-Garde

Marjorie Perloff, The Futurist Moment

Suzanne Juhazs, Metaphor and the Poetry of Williams, Pound and Stevens


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek.
2) İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak.
3) Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek.
5) Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
7) Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak.
8) Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak.
9) Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak
10) Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek
11) Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek.
12) İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek.
13) Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur
14) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
15) Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek.
2) İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak.
3) Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek.
5) Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
7) Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak.
8) Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak.
9) Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak
10) Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek
11) Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek.
12) İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek.
13) Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur
14) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
15) Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %