İngiliz Dili ve Edebiyatı(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL312 | ||||||||
Ders İsmi: | Modern Literature II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEMA BULUTSUZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modernist dönemin önde gelen yazarlarını ve döneme özgü biçim, biçem ve teknikleri tanıtmak |
Dersin İçeriği: | İngiliz edebiyatı ve yazarları yanında dünya edebiyatının modernist metinleri aracılığıyla modernist dönemin düşünce ve yazma biçimini ortaya koyan düzyazı, öykü ve şiirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to the second part of modernist period Octavio Paz: “Poetry and Modernity” | Octavio Paz: “Poetry and Modernity” |
2) | Djuna Barnes | Djuna Barnes: “To the Dogs” “The Confessions of Helen Westley” |
3) | Nancy Cunnard | Nancy Cunard: “Black Man and White Ladyship” “Harlem Reviewed” “The American Moron and the American of Sense” |
4) | Zora Neale Hurston: | Zora Neale Hurston: “Characteristics of Negro Expression” “Spirituals and Neo-Spirituals” |
5) | D.H. Lawrence | D.H. Lawrence: “Matriarchy” “Cocksure Women and Hensure Men” “England, My England” “Matriarchy” |
6) | James Joyce | James Joyce: “The Dead” |
7) | Mina Loy | Mina Loy: “Aphorisims on Futurism” “The Ineffectual Marriage” |
8) | Modernist Avant-garde:Futurism and Dada | Beret E. Strong: “Lights becoming darks, boys, waiting for the end” Comparing the Fates of Groups of Borges, Auden, and Breton” |
9) | Katherine Mansfield | Katherine Mansfield: “From Early Journal” “Three Women Novelists” “The Stranger” |
10) | Virginia Woolf | Virginia Woolf: “Modern Fiction” “Angel in the House” “Mr. Bennett and Mrs. Brown” “The Lady in the Looking Glass: A Reflection” |
11) | Wallace Stevens | Wallace Stevens: “Domination of Black” “Le Monocle de Mon Oncle” “On the Manner of Addressing Clouds” “Of Heaven Considered as a Tomb” “A High-Toned Old Christian Woman” “Disillusionment of Ten o’Clock” Marianne Moore: “Well Moused, Lion” |
12) | William Carlos Williams, Elisabeth Bishop ve Richard Eberhart | William Carlos Williams: “Pastoral” “Pastoral 2” “To a Solitary Disciple” “Spring and All” “The Red Wheelbarrow” “Classic Scene” Elisabeth Bishop: “In the Waiting Room” Richard Eberhart: “The Groundhog” |
13) | H.G. Wells | H.G. Wells: “The Time Machine” |
14) | Gertrude Stein | Gertrude Stein: “How Writing is Written” “A Transatlantic Interview” “Patriarchal Poetry” |
Ders Notları / Kitaplar: | Octavio Paz: “Poetry and Modernity” Djuna Barnes: “To the Dogs” “The Confessions of Helen Westley” Nancy Cunard: “Black Man and White Ladyship” “Harlem Reviewed” “The American Moron and the American of Sense” Zora Neale Hurston: “Characteristics of Negro Expression” “Spirituals and Neo-Spirituals” James Joyce: “The Dead” D.H. Lawrence: “Matriarchy” “Cocksure Women and Hensure Men” “England, My England” “Matriarchy” Mina Loy: “Aphorisims on Futurism” “The Ineffectual Marriage” Modernist Avant-garde:Futurism and Dada Beret E. Strong: “Lights becoming darks, boys, waiting for the end” Comparing the Fates of Groups of Borges, Auden, and Breton” Katherine Mansfield: “From Early Journal” “Three Women Novelists” “The Stranger” Virginia Woolf: “Modern Fiction” “Angel in the House” “Mr. Bennett and Mrs. Brown” “The Lady in the Looking Glass: A Reflection” Wallace Stevens: “Domination of Black” “Le Monocle de Mon Oncle” “On the Manner of Addressing Clouds” “Of Heaven Considered as a Tomb” “A High-Toned Old Christian Woman” “Disillusionment of Ten o’Clock” Marianne Moore: “Well Moused, Lion” William Carlos Williams: “Pastoral” “Pastoral 2” “To a Solitary Disciple” “Spring and All” “The Red Wheelbarrow” “Classic Scene” Elisabeth Bishop: “In the Waiting Room” Richard Eberhart: “The Groundhog” H.G. Wells: “The Time Machine” Gertrude Stein: “How Writing is Written” “A Transatlantic Interview” “Patriarchal Poetry” |
Diğer Kaynaklar: | Michael Levenson, The Cambridge Companion to Modernism Bonnie Kime Scott, The Gender of Modernism Amelia Jones, Irrational Modernism Beret E. Strong, The Poetic Avant-Garde Marjorie Perloff, The Futurist Moment Suzanne Juhazs, Metaphor and the Poetry of Williams, Pound and Stevens |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek. | ||||||||||||||
2) İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak. | ||||||||||||||
3) Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak. | ||||||||||||||
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek. | ||||||||||||||
5) Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak. | ||||||||||||||
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır | ||||||||||||||
7) Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak. | ||||||||||||||
8) Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak. | ||||||||||||||
9) Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak | ||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek | ||||||||||||||
11) Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek. | ||||||||||||||
12) İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek. | ||||||||||||||
13) Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur | ||||||||||||||
14) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | ||||||||||||||
15) Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek. | |
2) | İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak. | |
3) | Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak. | |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek. | |
5) | Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak. | |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır | |
7) | Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak. | |
8) | Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak. | |
9) | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak | |
10) | Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek | |
11) | Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek. | |
12) | İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek. | |
13) | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur | |
14) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |
15) | Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |