Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES254
Ders İsmi: Futbol II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ERDOĞDU
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin futbolun tanımını, futbol oyununun genel karakteristik özelliklerini, futbolun Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, futbol oyun kurallarını, futbol oyununun temel tekniklerini ve taktiklerinin öğretimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Türkiye Futbol Federasyonu yapısı ve Dünyadaki organizasyonların işleyişi, Futbol oyun kuralları, futbolda ısınmalar, toplu ve topsuz teknikler, topa vuruş teknikleri, top kontrol teknikleri, topla aldatma teknikleri, markaj, kaleci teknikleri, taç atışı teknikleri ve bu tekniklerle ilgili antrenman uygulamalarını içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Futbolun tarihsel gelişimini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Futbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz uygulamayı, oyun içinde kullanabilmeyi, hataların farkına varmayı bilir.
2) Futbol temel tekniklerini doğru öğretmeyi ve hataları düzeltmeyi bilir.
3) Futbol temel tekniklerinin öğretiminde basamaklama yöntemini kullanır, yaş ve seviyeye göre planlama yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Futbol oyun kurallarını oyun ortamında kullanmayı bilir.
2) Futbolda kullanılan ekipmanlarını tanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünya ve Türk Futbol tarihi ve Futbol oyun kuralları. TFF resmi web sitesi inceleme ve literatür tarama.
2) Futbol ekipmanlarının tanıtılması (antrenman çanağı, yer merdiveni, atlama engeli, sağlık topu, futbol topu, huni vb.). Görsel ve yazılı literatür tarama.
3) Futbolda ısınma ve streching çalışmaları. Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme.
4) Pas Becerileri; Kısa ve Uzun Pas Becerileri uygulama çalışmaları. Maç İzleme ve yorumlama
5) Pas ve aldatmalarının öğrenimi ve pasif rakiple pekiştirici uygulamalar. Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme.
6) Top kontrolü ve top sürme uygulama çalışmaları. Maç İzleme ve yorumlama
7) Futbolda Prensipler (Savunma-Hücum). Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme.
8) Vize Sınavı. Yok.
9) Futbolda Vuruş Teknikleri ve Şut çalışmaları. Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme.
10) Futbolda top sürme teknikleri. Maç İzleme ve yorumlama
11) İkiye bir, alan boşaltma, aldatma koşuları ve bindirme. Maç İzleme ve yorumlama
12) Savunma becerisi; topa müdahale teknikleri uygulama çalışmaları. Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme.
13) Markaj, adam ve alan, duran topların kullanılması, direkt, endirekt, penaltı, korner, taç, aut, başlama vuruşları. Maç İzleme ve yorumlama
14) Oyun sistemleri teori ve uygulaması. Maç İzleme ve yorumlama
15) Final sınavı. Yok.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İnal A. N. (2003). Beden eğitimi ve spor bilimi. Ankara: Nobel.
Günay, M., & Yüce, A. İ., Ocak, Y. (2017). Futbol- Futbol antrenmanının bilimsel temelleri.
Batman Belediyesi Spor Kulübü Eğitim, Kültür ve Spor Yayınlar
Topkaya İ, Futbolda Genel Kuramsal bir Çerçeve, Nobel Yayınları
Diğer Kaynaklar: İnal A. N. (2003). Beden eğitimi ve spor bilimi. Ankara: Nobel.
Günay, M., & Yüce, A. İ., Ocak, Y. (2017). Futbol- Futbol antrenmanının bilimsel temelleri.
Batman Belediyesi Spor Kulübü Eğitim, Kültür ve Spor Yayınlar
Topkaya İ, Futbolda Genel Kuramsal bir Çerçeve, Nobel Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
2) - Alanında ileri düzeyde teorik ve pratik bilginin kullanılması. - Alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, problemleri tanımlar ve analiz eder, araştırma ve kanıta dayalı çözümler geliştirir.
2) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
3) - Alanda ileri düzeyde bağımsız olarak çalışmalar yürütmek. - Sahadaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için hem ekip üyesi olarak hem de bireysel olarak sorumluluk alır. - Bir proje çerçevesinde astların gelişimine yönelik faaliyetlerin planlanması ve yönetilmesi.
3) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
4) -Alanında ileri düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirin. -Öğrenme ihtiyaçlarını belirleyin ve öğrenmeye yön verin. -Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirin.
4) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
5) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
5) - Alanla ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara fikir ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. - Alanındaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini, nitel ve nicel verilerin desteği ile profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşmak. -Sosyal sorumluluk bilinciyle sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. -En az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak alandaki gelişmeleri izler ve akranlarıyla iletişim kurar. -En az minimum düzeyde Avrupa Bilgisayar Sürücü Lisansı İleri Düzey yazılım bilgisine sahip bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın.
6) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayınlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 5
2) - Alanında ileri düzeyde teorik ve pratik bilginin kullanılması. - Alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, problemleri tanımlar ve analiz eder, araştırma ve kanıta dayalı çözümler geliştirir. 5
2) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 5
3) - Alanda ileri düzeyde bağımsız olarak çalışmalar yürütmek. - Sahadaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için hem ekip üyesi olarak hem de bireysel olarak sorumluluk alır. - Bir proje çerçevesinde astların gelişimine yönelik faaliyetlerin planlanması ve yönetilmesi. 5
3) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 5
4) -Alanında ileri düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirin. -Öğrenme ihtiyaçlarını belirleyin ve öğrenmeye yön verin. -Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirin. 5
4) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 5
5) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 5
5) - Alanla ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara fikir ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. - Alanındaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini, nitel ve nicel verilerin desteği ile profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşmak. -Sosyal sorumluluk bilinciyle sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. -En az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak alandaki gelişmeleri izler ve akranlarıyla iletişim kurar. -En az minimum düzeyde Avrupa Bilgisayar Sürücü Lisansı İleri Düzey yazılım bilgisine sahip bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. 5
6) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 3
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayınlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100