Psikoloji (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSY522 | ||||||||
Ders İsmi: | Özel Yetenekli Çocuklar | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET FATİH VARLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçeklerin tanıtılması, özel yetenekli çocuklara uygun önleyici danışmanlık hizmetleri, bireysel eğitim ve danışma programı hazırlamada dikkat edilecek hususlar ve uygulama örneklerinin tanıtımı |
Dersin İçeriği: | Üstün yetenekli çocuklarla ilgili terimler ve tanımlar, üstün yeteneklilik alanları, üstün yetenekli çocukların gelişim alanları, üstün yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri, üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, üstün yetenekli çocukların tanılanması, üstün yetenekli çocukların eğitim modelleri, üstün yetenekli çocukların karşılaştıkları sorunlar dersin içeriğini oluşturmaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Özel Yeteneklilik nedir? | |
2) | Özel yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri | |
3) | Özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri | |
4) | Özel yeteneklilik tipleri | |
5) | Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçekler | |
6) | Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçekler | |
7) | Özel yetenekli çocukların eğitimi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Özel yetenekli çocukların eğitiminde aile, okul ve akran ilişkileri | |
10) | Özel Yetenekli Çocuklara Uygun Önleyici Danışmanlık Hizmetleri | |
11) | Özel yetenekli çocuklar için geliştirilen eğitim programları | |
12) | Özel yetenekli çocuklar için geliştirilen eğitim programları | |
13) | Türkiye'de özel yetenekli çocukların eğitimi | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Sak,U.(2010). Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları, Eğitimleri. Ankara: Maya. İlter, B., Özbaş, E. ve Sel, E. (2017). Özel yetenekli çocukların psikolojisi: Teoriden uygulamaya. Ankara: Nobel. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Psikoloji alanında yenilikçi, araştırmacı, girişimci yetkinlik kazandırır. | ||||||||||||
2) Sosyal ve etik sorumluluk kazandırır. | ||||||||||||
3) Çevresiyle etkili iletişim kurma yetkinliği kazandırır. | ||||||||||||
4) Sürekli öğrenmeyi ilke edindirir. | ||||||||||||
5) Davranışın temelleri ile ilgili sorun alanlarına katkı sağlayacak özgün sorular üretebilmesini sağlar. | ||||||||||||
6) Psikolojinin çeşitli disiplinlerinde yapılan araştırmaların süreç ve sonuçlarının anlaşılmasını ve eleştirel raporlar üretilmesini sağlar. | ||||||||||||
7) Eğitim süresince edindiği bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürebilme becerisi kazandırır. | ||||||||||||
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmasını sağlar. | ||||||||||||
9) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmesini sağlar. | ||||||||||||
10) Psikoloji alanında özgün bir soruyu cevaplamak üzere bilimsel bir araştırma planlama ve yürütme becerisi kazandırır. | ||||||||||||
11) Sosyal bilimlerde araştırma yapmakta kullanabileceği bir veri analiz programına orta ve üst düzeyde hakim olma becerisi kazandırır. | ||||||||||||
12) İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgiler edindirir. | ||||||||||||
13) Psikolojinin çeşitli disiplinlerindeki uygulamalarla ilgili örnek ve modeller aktarır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji alanında yenilikçi, araştırmacı, girişimci yetkinlik kazandırır. | |
2) | Sosyal ve etik sorumluluk kazandırır. | |
3) | Çevresiyle etkili iletişim kurma yetkinliği kazandırır. | |
4) | Sürekli öğrenmeyi ilke edindirir. | |
5) | Davranışın temelleri ile ilgili sorun alanlarına katkı sağlayacak özgün sorular üretebilmesini sağlar. | |
6) | Psikolojinin çeşitli disiplinlerinde yapılan araştırmaların süreç ve sonuçlarının anlaşılmasını ve eleştirel raporlar üretilmesini sağlar. | |
7) | Eğitim süresince edindiği bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürebilme becerisi kazandırır. | |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmasını sağlar. | |
9) | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmesini sağlar. | |
10) | Psikoloji alanında özgün bir soruyu cevaplamak üzere bilimsel bir araştırma planlama ve yürütme becerisi kazandırır. | |
11) | Sosyal bilimlerde araştırma yapmakta kullanabileceği bir veri analiz programına orta ve üst düzeyde hakim olma becerisi kazandırır. | |
12) | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgiler edindirir. | |
13) | Psikolojinin çeşitli disiplinlerindeki uygulamalarla ilgili örnek ve modeller aktarır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |