Pazarlama İletişimi (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA576
Ders İsmi: Dijital Pazarlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Enstitü
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEZİYET UYANIK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı öğrencilere dijital pazarlamaya yönelik temel ve ileri seviyede bilgi ve yetkinliklerin kazandırılmasıdır. Dijital pazarlamayı kuramsal ve uygulamalı açıdan ele alarak katılımcıların dijital pazarlama alanında bütünsel bilgi birikimlerine sahip olması, böylece bireysel ya da ticari olarak etkili dijital varlık(lar) geliştirmelerini imkân sağlayacak yetkinlikler kazanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders içeriği öğrencilerin oldukça geniş bir çalışma alanına sahip olan dijital pazarlamanın kuramsal altyapısına dair sağlam bir temel oluşturabilecekleri, uygulamadaki pratiklerine dair önemli kavram ve teknik bilgilere hâkim olabilecekleri şekilde tasarlanmıştır. Derste, dijital pazarlama faaliyetlerini etkileyen iç ve dış faktörler, dijital pazarlama stratejinin geliştirilmesi ve uygulanması, arama motoru optimizasyonu, ücretli arama pazarlaması, sosyal medya reklamcılığı, çevrimiçi halkla ilişkiler, içerik pazarlaması gibi konulara yönelik teorik ve uygulamalı yönelik konulara yer verilmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dijital pazarlamanın kuramsal altyapısını anlama, bu platform ve uygulamalara yönelik bütünsel bir bakış açısı kazanma, dijital pazarlama platformlarının farklı amaçlar için neden ve nasıl kullanılacağını öğrenme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Başlıca dijital pazarlama kanallarını ve yeni teknolojileri tanıma, bu platformlarda etkili bir dijital marka varlığı geliştirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Arama motorlarının genel işleyiş mantığını kavrama, farklı dijital platformlarda reklam kampanyaları düzenlemek için gerekli bilgi ve becerileri edinme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi ve planı geliştirme, yürütme ve değerlendirme becerisi kazanma
2) Çevrimiçi tüketici ve toplulukları anlama, davranışlarını analiz etme, yorumlama ve değerlendirme, alıcı personası geliştirme yetkinliği elde etme
3) Dijital ve sosyal medya pazarlama faaliyetlerine ilişkin temel performans göstergelerini tanıma ve değerlendirebilme, yatırım getirisini hesaplama ve geliştirme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Pazarlamaya Giriş • İnternetin Gelişimi, Dijital Dönüşüm ve Dijital Kültür • Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler ve Dijital Pazarlamaya Geçiş Yok.
2) Dijital Tüketiciler • Online Tüketici Yolculuğu • Çevrimiçi Tüketici Davranışlarını Anlama, ZMOT Modeli Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
3) Online Pazar Analizi: Mikro Çevre • Dijital Pazarlama Çevresi, Durum Analizi • Dijital Ortamda Müşteriler, Rakipler, Tedarikçiler ve Yeni Kanal Yapıları Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
4) Dijital Makro Çevre • Dijital Pazarlama Stratejisi, Plan ve Uygulamaları Etkileyen Makro Faktörler • Teknolojik, Ekonomik, Politik, Yasal ve Sosyal Faktörler Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
5) Dijital Pazarlama Stratejisi • Kanal Pazarlama Stratejisi Olarak Dijital Pazarlama Stratejileri • Dijital Pazarlama Stratejisi Geliştirme Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
6) Dijital Medya ve Pazarlama Karması • Dijital Pazarlamada Ürün, Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma • Dijital Pazarlamada 4P'den 7P'ye Dönüşüm Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
7) Dijital Platformlarda İlişkisel Pazarlama • Sosyal Medyayı Kullanarak Müşteri Sadakati ve Savunuculuğunu Geliştirme • Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
8) Vize (Ödev) -
9) Sosyal Medya Yönetimi ve Pazarlaması • Sosyal Ağlar • Sosyal Medyada Pazarlama Faaliyetleri Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
10) E-Posta Pazarlaması • E-Posta Pazarlamanın Tanımı ve Kapsamı • E-Posta Kampanyası Hazırlamak İçin Temel Adımlar Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
11) Arama Motoru Pazarlaması – (1) • Arama Motoru Optimizasyonu (AMO/SEO) • Arama Motorlarının Çalışma Mantığı, Site içi ve Site dışı Optimizasyon Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
12) Arama Motoru Pazarlaması - (2) • Ücretli Arama Pazarlaması (PPC) • Google Ads Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
13) Dijital Medya Kanallarında Pazarlama İletişimi • Çevrimiçi Halkla İlişkilerin Tanımı ve Kapsamı • Satış Ortaklığı (Affiliate Marketing) Pazarlaması Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
14) Sosyal Medya Reklamcılığı • Yaygın Kullanılan Sosyal Medya Platformlarında Reklam Kampanyaları • Sosyal Medya Reklamcılığında Teklif Seçenekleri Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
15) Final (Ödev) -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemi (Ayvansaray E-Öğrenme) üzerinden haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Course notes are shared with students weekly via the University's Learning Management System (Ayvansaray E-Learning).
Diğer Kaynaklar: • Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2019). Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice. Pearson.
• Hanlon, A. (2019). Digital Marketing: Strategic Planning & Integration. London: Sage.
• Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. (N. Özata, Çev.) İstanbul: Optimist Kitap.
• Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. New Jersey: John Wiley.
• Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

5

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. 5
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. 5
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. 4
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. 4
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır. 5
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. 4
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. 4
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %