Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijital Pazarlamaya Giriş
• İnternetin Gelişimi, Dijital Dönüşüm ve Dijital Kültür
• Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler ve Dijital Pazarlamaya Geçiş |
Yok. |
2) |
Dijital Tüketiciler
• Online Tüketici Yolculuğu
• Çevrimiçi Tüketici Davranışlarını Anlama, ZMOT Modeli |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
3) |
Online Pazar Analizi: Mikro Çevre
• Dijital Pazarlama Çevresi, Durum Analizi
• Dijital Ortamda Müşteriler, Rakipler, Tedarikçiler ve Yeni Kanal Yapıları |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
4) |
Dijital Makro Çevre
• Dijital Pazarlama Stratejisi, Plan ve Uygulamaları Etkileyen Makro Faktörler
• Teknolojik, Ekonomik, Politik, Yasal ve Sosyal Faktörler |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
5) |
Dijital Pazarlama Stratejisi
• Kanal Pazarlama Stratejisi Olarak Dijital Pazarlama Stratejileri
• Dijital Pazarlama Stratejisi Geliştirme |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
6) |
Dijital Medya ve Pazarlama Karması
• Dijital Pazarlamada Ürün, Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma
• Dijital Pazarlamada 4P'den 7P'ye Dönüşüm |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
7) |
Dijital Platformlarda İlişkisel Pazarlama
• Sosyal Medyayı Kullanarak Müşteri Sadakati ve Savunuculuğunu Geliştirme
• Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
8) |
Vize (Ödev) |
- |
9) |
Sosyal Medya Yönetimi ve Pazarlaması
• Sosyal Ağlar
• Sosyal Medyada Pazarlama Faaliyetleri |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
10) |
E-Posta Pazarlaması
• E-Posta Pazarlamanın Tanımı ve Kapsamı
• E-Posta Kampanyası Hazırlamak İçin Temel Adımlar |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
11) |
Arama Motoru Pazarlaması – (1)
• Arama Motoru Optimizasyonu (AMO/SEO)
• Arama Motorlarının Çalışma Mantığı, Site içi ve Site dışı Optimizasyon |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
12) |
Arama Motoru Pazarlaması - (2)
• Ücretli Arama Pazarlaması (PPC)
• Google Ads |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
13) |
Dijital Medya Kanallarında Pazarlama İletişimi
• Çevrimiçi Halkla İlişkilerin Tanımı ve Kapsamı
• Satış Ortaklığı (Affiliate Marketing) Pazarlaması |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
14) |
Sosyal Medya Reklamcılığı
• Yaygın Kullanılan Sosyal Medya Platformlarında Reklam Kampanyaları
• Sosyal Medya Reklamcılığında Teklif Seçenekleri |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
15) |
Final (Ödev) |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders notları üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemi (Ayvansaray E-Öğrenme) üzerinden haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Course notes are shared with students weekly via the University's Learning Management System (Ayvansaray E-Learning). |
Diğer Kaynaklar: |
• Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2019). Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice. Pearson.
• Hanlon, A. (2019). Digital Marketing: Strategic Planning & Integration. London: Sage.
• Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. (N. Özata, Çev.) İstanbul: Optimist Kitap.
• Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. New Jersey: John Wiley.
• Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. |
5 |
2) |
Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. |
5 |
3) |
Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. |
4 |
4) |
Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. |
4 |
5) |
Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır. |
5 |
6) |
Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. |
4 |
7) |
Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. |
4 |
8) |
Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. |
5 |