Dersin Amacı: |
Takım sporları hentbol dersini seçen öğrenciler; hentbol sporunun tarihçesi ve oyun kurallarının, hentbol sporunun temel teknikleri, temel pas, sıçrayarak pas, bilek pas, arkadan pas, göğüs pası, ense pası ve alttan pas çeşitlerini uygulamalarıyla öğreneceklerdir. Diğer pas çeşitleri ise kavisli paslar, falsolu paslar, yere çarptırılarak paslar, göğüs hizasındaki paslardır. Top sürme teknikleri ve oyun kurallarını hentbol temel becerilerini uygulayan bireyler olacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriği, hentbolda top kontrolü, top tutma, top sürme, pas türleri atış türleri, aldatma, kaleci, savunma, çapraz geçiş, düz dalma, savunmada eş değişme, sahayı kontrol, dizilişler vb... bireysel ve grup tekniklerini kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hentbol branşı ile ilgili tanım ve kavramlar |
Konuya ilişkin ön okumalar |
2) |
Hentbol oyununun tarihçesi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
3) |
Hentbol uluslararası oyun kuralları |
Konuya ilişkin ön okumalar |
4) |
Hentbolda top tutma ve atma teknikleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
5) |
Hentbolda pas çeşitleri ve oyuna etkileri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
6) |
Hentbolda kale atışı ve teknikleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
7) |
Hentbolda altyapı takımlarında uygulanacak topla bütünleşme çalışmaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
8) |
Vize Sınavı |
yok |
9) |
Hentbolda altyapı ve okul takımlarında uygulanacak savunma çalışmaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
10) |
Hentbolda savunma sistemi uygulanması, avantajları ve dezavantajları (6:0) |
Konuya ilişkin uygulamalar |
11) |
Hentbolda savunma sistemlerinden 5:1 uygulanması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
12) |
Hentbolda 4:2 ve 3:2:1 savunma sistemleri ve savunma sistemlerine göre uygulanacak hücum şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
13) |
Hentbolda 4:2 ve 3:2:1 savunma sistemleri ve savunma sistemlerine göre uygulanacak hücum şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
14) |
Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri, takım hücum şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Sevim, Y. (2002). Hentbol Teknik¬Taktik, Nobel yayınevi, Ankara.
2. Taborsky, F. Ve Czerwinski, J. (2000). Basic Handball Method, Taktics, Technique. Europen Handball Federation Publising, Avusturya.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Sevim, Y. (2002). Hentbol Teknik¬Taktik, Nobel yayınevi, Ankara.
2. Taborsky, F. Ve Czerwinski, J. (2000). Basic Handball Method, Taktics, Technique. Europen Handball Federation Publising, Avusturya.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. |
|
2) |
- Alanında ileri düzeyde teorik ve pratik bilginin kullanılması.
- Alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, problemleri tanımlar ve analiz eder, araştırma ve kanıta dayalı çözümler geliştirir. |
|
2) |
Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. |
|
3) |
- Alanda ileri düzeyde bağımsız olarak çalışmalar yürütmek.
- Sahadaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için hem ekip üyesi olarak hem de bireysel olarak sorumluluk alır.
- Bir proje çerçevesinde astların gelişimine yönelik faaliyetlerin planlanması ve yönetilmesi. |
|
3) |
Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. |
|
4) |
-Alanında ileri düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirin.
-Öğrenme ihtiyaçlarını belirleyin ve öğrenmeye yön verin.
-Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirin. |
|
4) |
Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. |
|
5) |
Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. |
|
5) |
- Alanla ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara fikir ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Alanındaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini, nitel ve nicel verilerin desteği ile profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşmak.
-Sosyal sorumluluk bilinciyle sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
-En az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak alandaki gelişmeleri izler ve akranlarıyla iletişim kurar.
-En az minimum düzeyde Avrupa Bilgisayar Sürücü Lisansı İleri Düzey yazılım bilgisine sahip bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. |
|
6) |
Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayınlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
|