Çocuk Gelişimi (Uzaktan Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC290
Ders İsmi: Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL DERTLİ
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, öğrencilere bilimin ana ilkelerini, bilim felsefesinin temel kavramlarını ve konulara bilimsel yaklaşmayı öğretmektir. Bunun yanı sıra, ders kapsamında genelde fen ve sosyal-beşeri bilimlerin metodolojisi ile bir bilimsel araştırmanın aşamaları (nasıl yapılacağı ve ne şekilde sunulacağı) hakkında temel bilgi ve tekniklerin verilmesi de hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilimsel araştırma kapsamındaki kavramları tanımlar.
2) Bilimsel araştırma aşamalarını sıralar.
3) Okuduğu bilimsel yazıları, araştırmaların bilimselliği ve raporlaştırmanın niteliği bağlamında yargılayabilir.
4) Belli konular ya da problemler için uygun araştırma yöntem ve tekniklerini belirler.
5) Araştırmanın bulguları bağlamında yorum ve öneri geliştirebilir.
6) Yaptığı araştırmayı bilimsel yöntem in basamakları ve genel geçer yazım kurallarıyla raporlaştırabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar Bilgisi Konulara İlişkin Ön Okumalar
2) Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Araştırma Süreçleri Bilgisi Konulara İlişkin Ön Okumalar
3) Araştırma Önerisi Hazırlama Konulara İlişkin Ön Okumalar
4) Yöntem (Araştırma modeli ve türleri) Konulara İlişkin Ön Okumalar
5) Evren ve Örneklem Konulara İlişkin Ön Okumalar
6) Verilerin Toplanması Konulara İlişkin Ön Okumalar
7) Veri Toplama Teknikleri (Gözlem, anket, görüşme, belge tarama) Konulara İlişkin Ön Okumalar
8) Vize sınavı
9) Ölçme Aracının Teknik Nitelikleri/ Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması Konulara İlişkin Ön Okumalar
10) Özet, Yargı ve Öneriler Konulara İlişkin Ön Okumalar
11) Etik Kavramına İlişkin Temel Bilgiler Konulara İlişkin Ön Okumalar
12) Etik İhlalleri ve Etik Dışı Davranışlar Konulara İlişkin Ön Okumalar
13) Araştırma Etik Kuralları Konulara İlişkin Ön Okumalar
14) Bilimsel Yazım Kurallarına Uygun Rapor Yazma Konulara İlişkin Ön Okumalar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof. Dr. Halim Kazan, Bilimsel Araştırma Teknikleri, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler Teknikler, Nobel Akademik Yayıncılık, 37. Baskı, 2022.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %