Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere bilimin ana ilkelerini, bilim felsefesinin temel kavramlarını ve konulara bilimsel yaklaşmayı öğretmektir. Bunun yanı sıra, ders kapsamında genelde fen ve sosyal-beşeri bilimlerin metodolojisi ile bir bilimsel araştırmanın aşamaları (nasıl yapılacağı ve ne şekilde sunulacağı) hakkında temel bilgi ve tekniklerin verilmesi de hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar Bilgisi |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
2) |
Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Araştırma Süreçleri Bilgisi |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
3) |
Araştırma Önerisi Hazırlama |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
4) |
Yöntem (Araştırma modeli ve türleri) |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
5) |
Evren ve Örneklem |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
6) |
Verilerin Toplanması |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
7) |
Veri Toplama Teknikleri (Gözlem, anket, görüşme, belge tarama) |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Ölçme Aracının Teknik Nitelikleri/ Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
10) |
Özet, Yargı ve Öneriler |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
11) |
Etik Kavramına İlişkin Temel Bilgiler |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
12) |
Etik İhlalleri ve Etik Dışı Davranışlar |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
13) |
Araştırma Etik Kuralları |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
14) |
Bilimsel Yazım Kurallarına Uygun Rapor Yazma |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme |
|
2) |
Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme |
|
3) |
Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme |
|
4) |
Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme |
|
5) |
Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme |
|
6) |
Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme |
|
7) |
Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme |
|
8) |
Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme |
|
9) |
Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme |
|
10) |
Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme |
|
11) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
|
12) |
Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi |
|
13) |
Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme |
|
14) |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|