Dersin Amacı: |
Öğrencilere, proje ve proje döngüsü yönetimi, proje yönetimine ilişkin kavramlar ve uygulamalar hakkında bilgiler verilerek proje yönetim becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi alan öğrencilere proje ve proje döngüsü yönetimi, sorun analizi, hedef analizi, strateji analizi, paydaş analizi, genel hedef ve proje amacı, faaliyetlerin belirlenmesi, mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme, sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması, bütçe hazırlama ve kaynak planlaması konuları verilir, öğretilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Proje ve proje döngüsü yönetimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Sorun analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Hedef analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Strateji analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Paydaş analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Genel hedef ve proje amacı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Faaliyetlerin belirlenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Bütçe hazırlama ve kaynak planlaması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Çağrı rehberinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Proje örneklerinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Final sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Proje örneklerinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
|
3) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
5) |
Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
6) |
Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
|
7) |
Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
|
8) |
Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
|
9) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
10) |
Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
|
|
11) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|