Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı görüntü işlemenin insanlık tarihine etkilerini öğrencilere anlatmak ve öğrencileri temel anlamda Görüntü işleme teknolojileri ile tanıştırarak, bu teknolojilere uyum sağlamalarına yardımcı olmaktır. Bu dersi tamamlayan öğrencilerin, görüntü işlemenin tarihsel ve kavramsal gelişimini, görüntü işlemenin amaçları ve bu amaçlara ulaşmak için kullandığı yöntemleri, görüntü işlemenin toplumsal ve ekonomik rolünü anlaması, Görüntü işleme yöntemlerinin hangi alanlarda kullanılabileceği ile ilgili bilgi sahibi olmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Görüntü işleme genel bakış, görüntü işlemenin amacı, temel problemleri, görüntü işlemenin yöntemleri, görüntü işleme ile ilgili gelişmeler, görüntü işlemenin farklı sektörlerdeki uygulamaları, görüntü işlemenin toplumsal rolü, görüntü işlemede etik ve görüntü işlemeye karşı olan önyargılar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görüntü işleme’ ye Genel Bakış |
Görüntü işleme’ ye Genel Bakış |
2) |
Görüntü işleme nedir? |
Görüntü işleme nedir? |
3) |
Görüntü işleme’nin Amacı |
Görüntü işleme’nin Amacı |
4) |
Görüntü işleme’ de Temel Problemler |
Görüntü işleme’ de Temel Problemler |
5) |
Görüntü işlemenin Dünü, Bugünü ve Geleceği |
Görüntü işlemenin Dünü, Bugünü ve Geleceği |
6) |
Görüntü işlemenin Farklı Disiplinlerdeki Uygulamaları |
Görüntü işlemenin Farklı Disiplinlerdeki Uygulamaları |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-1 |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-1 |
9) |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-2 |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-2 |
10) |
Görüntü işleme’ nin Günümüz Toplumundaki Rolü |
Görüntü işleme’ nin Günümüz Toplumundaki Rolü |
11) |
Görüntü işleme ve Etik |
Görüntü işleme ve Etik |
12) |
Görüntü işleme ve Önyargılar |
Görüntü işleme ve Önyargılar |
13) |
Görüntü işleme Yöntemleri |
Görüntü işleme Yöntemleri |
14) |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi |
15) |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi-2 |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi-2 |
16) |
final sinavi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme |
|
2) |
Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
3) |
Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme |
|
4) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
5) |
Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme |
|
6) |
Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme |
|
7) |
Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme |
|
8) |
Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
9) |
Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
10) |
Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
11) |
2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
12) |
3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
13) |
Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme |
|
14) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
15) |
Oyun projeleri tasarlayabilme |
|
16) |
Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme |
|
17) |
Video ile animasyonu birlikte kullanabilme |
|
18) |
Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
19) |
Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
|
|
20) |
Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi |
|
21) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
|