Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon (İ.Ö)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC312
Ders İsmi: Sosyal Bilimler İçin Görüntü İşleme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. CEVAT RAHEBİ
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı görüntü işlemenin insanlık tarihine etkilerini öğrencilere anlatmak ve öğrencileri temel anlamda Görüntü işleme teknolojileri ile tanıştırarak, bu teknolojilere uyum sağlamalarına yardımcı olmaktır. Bu dersi tamamlayan öğrencilerin, görüntü işlemenin tarihsel ve kavramsal gelişimini, görüntü işlemenin amaçları ve bu amaçlara ulaşmak için kullandığı yöntemleri, görüntü işlemenin toplumsal ve ekonomik rolünü anlaması, Görüntü işleme yöntemlerinin hangi alanlarda kullanılabileceği ile ilgili bilgi sahibi olmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Görüntü işleme genel bakış, görüntü işlemenin amacı, temel problemleri, görüntü işlemenin yöntemleri, görüntü işleme ile ilgili gelişmeler, görüntü işlemenin farklı sektörlerdeki uygulamaları, görüntü işlemenin toplumsal rolü, görüntü işlemede etik ve görüntü işlemeye karşı olan önyargılar

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1. Görüntü işlemeyi tanımlar, 2. Görüntü işlemenin tarihi, geçmişi ve günümüzdeki kullanım sürecini ifade eder. 3. Görüntü işlemenin farklı disiplinlerdeki kullanım alanlarını ve uygulamalarını açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görüntü işleme’ ye Genel Bakış Görüntü işleme’ ye Genel Bakış
2) Görüntü işleme nedir? Görüntü işleme nedir?
3) Görüntü işleme’nin Amacı Görüntü işleme’nin Amacı
4) Görüntü işleme’ de Temel Problemler Görüntü işleme’ de Temel Problemler
5) Görüntü işlemenin Dünü, Bugünü ve Geleceği Görüntü işlemenin Dünü, Bugünü ve Geleceği
6) Görüntü işlemenin Farklı Disiplinlerdeki Uygulamaları Görüntü işlemenin Farklı Disiplinlerdeki Uygulamaları
7) Ara sınav
8) Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-1 Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-1
9) Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-2 Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-2
10) Görüntü işleme’ nin Günümüz Toplumundaki Rolü Görüntü işleme’ nin Günümüz Toplumundaki Rolü
11) Görüntü işleme ve Etik Görüntü işleme ve Etik
12) Görüntü işleme ve Önyargılar Görüntü işleme ve Önyargılar
13) Görüntü işleme Yöntemleri Görüntü işleme Yöntemleri
14) Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi
15) Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi-2 Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi-2
16) final sinavi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gonzalez, Rafael C., Richard E. Woods, and Barry R. Masters. "Digital image processing." (2009): 029901-029901.
Diğer Kaynaklar: Gonzalez, Rafael C., Richard E. Woods, and Barry R. Masters. "Digital image processing." (2009): 029901-029901.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %