Grafik Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC316 | ||||||||
Ders İsmi: | Sporda Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KAMİL YAZICIOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, içeriği, tarihçesi, gelişimi, uygulama alanları, yasal düzenlemeler, ekip çalışması, iletişim, genel ve fizyoterapi alanına özgü etik ilkeler konularına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Mesleki tanımı,mesleğin diğer mesleklerle olan bağlantısının anlaşılması, ekip çalışmasında fizyoterapistin öneminin kavranması,fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında farklı branşların tanımının yapılması ve farklı branşlardaki temel hastalıkların sınıflandırılmasının doğru olarak yapılması,etik-ahlak kavramı-mesleki etik tanımının ve araştırma etiğinin doğru olarak anlaşılması, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan hasta değerlendirmelerinde SOAP-POMR gibi kayıt yöntemlerinin kullanımının öğrenilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Amacı ve İçeriğinin Açıklanması, Fizyoterapistin Görev Tanımının Yapılması | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
2) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tanımlanması, Fizyoterapinin Tarihçesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
3) | Fizyoterapistin Görev ve Sorumlulukları. Rehabilitasyonda Multidisipliner Yaklaşım Nasıl Olmalı? Ekip Çalışması İçerisindeki Diğer Birimler ve Birimlerin Görev Tanımları | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
4) | ‘Etik’ Kavramının Tanımının Yapılması, Araştırma Etiği, Deontoloji, Çevre Etiği Kavramlarının Açıklanması ve Birbiriyle İlişkisinin Tanımlanması | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
5) | Sağlık Alanında Etik Prensipler, Fizyoterapistler İçin Etik Prensipler | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
6) | ICF Protokolünün Tanımı ve Gerekliliği | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
7) | Hasta Haklarının Tanımının Yapılması, Sağlık Personeli-Hasta-Hasta Yakını İlişkisi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
8) | ARA SINAV | Yok. |
9) | İletişimin Prensipleri, Hasta İle İletişimin Anlatılması ve Örneklenmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
10) | Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
11) | Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
12) | Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
13) | Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
14) | Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
15) | Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
16) | FİNAL | Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon, fizyoterapist, fizyoterapi eğitimi, fizyoterapistlerin çalışma alanlarını açıklar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan profesyonel uygulamalar konusunu açıklar. Rehabilitasyon ekibi içinde fizyoterapistin rolünü açıklar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusundaki güncel mevzuatını açıklar. Tıp etiği ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon meslek etiğini ilişkilendirir. |
Diğer Kaynaklar: | Pagliarulo MA. (2012) Introduction to Physical Therapy. 4th ed. St Louis: Elsevier Mosby. Özdinçler Razak A. (2015) Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş İstanbul Tıp Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | |||||||||||||
2) Grafik tasarım ve görsel iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | |||||||||||||
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | |||||||||||||
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | |||||||||||||
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | |||||||||||||
6) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | |||||||||||||
7) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | |||||||||||||
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | |||||||||||||
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | |||||||||||||
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | |||||||||||||
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | |||||||||||||
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | |||||||||||||
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | |||||||||||||
14) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | |
2) | Grafik tasarım ve görsel iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | |
3) | Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | |
4) | Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | |
5) | Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | |
6) | Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | |
7) | Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | |
8) | Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | |
9) | Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | |
10) | Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | |
11) | Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | |
12) | Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | |
13) | İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | |
14) | Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |