Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş-Markanın ortaya çıkışı ve kapsamı |
Ders notlarına genel bakış |
2) |
Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma |
Ders notlarına genel bakış |
3) |
Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi |
Ders notlarına genel bakış |
4) |
Marka Rezonansı Marka Kimliği ve Marka Kişiliği |
Ders notlarına genel bakış |
5) |
Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması |
Ders notlarına genel bakış |
6) |
Marka Denkliği Oluşturacak Pazarlama İletişimi Entegrasyonu |
Ders notlarına genel bakış |
7) |
Vize |
Ders notlarına genel bakış |
8) |
Marka İletişimi Yönetimi ve Süreci |
Ders notlarına genel bakış |
9) |
Marka İletişimi Unsurları I |
Ders notlarına genel bakış |
10) |
Marka İletişimi Unsurları II |
Ders notlarına genel bakış |
11) |
Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları |
Ders notlarına genel bakış |
12) |
Sunumlar |
Ders notlarına genel bakış |
13) |
Sunumlar |
Ders notlarına genel bakış |
14) |
FİNAL SINAVI |
Ders notlarına genel bakış |
Ders Notları / Kitaplar: |
Tosun,N.B.(2014). Marka Yönetimi. Beta yayınevi.
Keller, K.L. (2013). Strategic Brand Management. Pearson.
Fill, C., & Turnbull, S. L. (2016). Marketing communications: brands, experiences and participation. Pearson.
Riezebos, R., & Riezebos, H. J. (2003). Brand management: a theoretical and practical approach. Pearson Education. |
Diğer Kaynaklar: |
Keller, K.L. (2013). Strategic Brand Management. Pearson.
Fill, C., & Turnbull, S. L. (2016). Marketing communications: brands, experiences and participation. Pearson.
Clow, K. E.,Baack,D. (2022). Integrated advertising, promotion and marketing communications, Ninth Edition, Global Edition,Pearson.
Tosun,N.B.(2014). Marka Yönetimi. Beta yayınevi.
Riezebos, R., & Riezebos, H. J. (2003). Brand management: a theoretical and practical approach. Pearson Education.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
|
|
2) |
Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. |
|
3) |
Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. |
|
4) |
Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. |
|
5) |
Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. |
|
6) |
Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. |
|
7) |
Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. |
|
8) |
Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. |
|
9) |
Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. |
|