Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC350
Ders İsmi: Marka İletişimi ve Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CANSU GÖKMEN KÖKSAL
Dersi Veren(ler):





Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Marka, marka imajı, marka yaratmak ve marka denkliği kavramları ve marka yönetimi kavramı, markanın unsurları, marka iletişimi ve markanın konumlandırılması konularının pazarlama iletişimi açısından ele alınması dersin amacını oluşturmaktadır
Dersin İçeriği: Ders markalamaya ilişkin temel kavramlar, marka konumlandırma, marka kimliği , marka kişiliği, marka sadakati ,marka değeri ve global marka yönetimi konularını içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler marka kavramı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler marka iletişim uygulamaları arasındaki ilişkiyi bilecekler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler bütünleşik pazarlama yöntem ve araçlarına sahip olacak.
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler Türkiye'deki marka yönetimi uygulamalarını öğrenmiş olacaklardır.
2) Öğrenciler sembolik ve fonksiyonel marka stratejilerini anlamış olacaklardır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler temel marka stratejileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş-Markanın ortaya çıkışı ve kapsamı Ders notlarına genel bakış
2) Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma Ders notlarına genel bakış
3) Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi Ders notlarına genel bakış
4) Marka Rezonansı Marka Kimliği ve Marka Kişiliği Ders notlarına genel bakış
5) Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması Ders notlarına genel bakış
6) Marka Denkliği Oluşturacak Pazarlama İletişimi Entegrasyonu Ders notlarına genel bakış
7) Vize Ders notlarına genel bakış
8) Marka İletişimi Yönetimi ve Süreci Ders notlarına genel bakış
9) Marka İletişimi Unsurları I Ders notlarına genel bakış
10) Marka İletişimi Unsurları II Ders notlarına genel bakış
11) Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları Ders notlarına genel bakış
12) Sunumlar Ders notlarına genel bakış
13) Sunumlar Ders notlarına genel bakış
14) FİNAL SINAVI Ders notlarına genel bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tosun,N.B.(2014). Marka Yönetimi. Beta yayınevi.
Keller, K.L. (2013). Strategic Brand Management. Pearson.
Fill, C., & Turnbull, S. L. (2016). Marketing communications: brands, experiences and participation. Pearson.
Riezebos, R., & Riezebos, H. J. (2003). Brand management: a theoretical and practical approach. Pearson Education.
Diğer Kaynaklar: Keller, K.L. (2013). Strategic Brand Management. Pearson.
Fill, C., & Turnbull, S. L. (2016). Marketing communications: brands, experiences and participation. Pearson.
Clow, K. E.,Baack,D. (2022). Integrated advertising, promotion and marketing communications, Ninth Edition, Global Edition,Pearson.
Tosun,N.B.(2014). Marka Yönetimi. Beta yayınevi.
Riezebos, R., & Riezebos, H. J. (2003). Brand management: a theoretical and practical approach. Pearson Education.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %