Grafik Tasarımı (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | GRA518 | ||||||||
Ders İsmi: | Grafik Animasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Animasyonun temel prensiplerinin kavranması ve klasik animasyon tekniklerinde uygulanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Animasyonun temel prensipleri ve klasik animasyon uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin görev ve sorumluluklarının aktarılması | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Animasyon ve animasyon yapım süreci | Animation's Bible - Maureen Furniss - Charcoal Publishing |
3) | Animasyonun 12 Temel Prensibi | The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber |
4) | After Effects Arayüzü | https://www.youtube.com/watch?v=NPO9ZyPmbyw |
5) | Zıplayan top çalışması | https://www.youtube.com/watch?v=oGBS4yZHSgw&t=630s https://www.youtube.com/watch?v=KbpFCtXesbs&t=109s |
6) | Hareketli Grafik Uygulaması I | https://www.youtube.com/watch?v=bQbT-HMEFCI&t=1036s |
7) | Hareketli Grafik Uygulaması II (TLC) | https://www.youtube.com/watch?v=O8qyRKPZVp0 |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Hareketli grafik çalışması III (Mürekkep) | https://www.videocopilot.net/tutorials/fun_with_ink/ |
10) | Hareketli grafik çalışması IV (3B Oda) | https://www.videocopilot.net/tutorials/3d_room/ |
11) | Hareketli grafik çalışması V (Jungle) | https://www.videocopilot.net/tutorials/the_jungle/ |
12) | Yeşil Perde Çalışması | https://www.youtube.com/watch?v=U0x-G8oSue4&t=414s |
13) | Final Projesi I | Konulara ilişkin ön araştırmalar |
14) | Final Projesi II | Konulara ilişkin ön araştırmalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | After Effects CS6 and CC - Yağızalp Akarsu 1. Animasyon’un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss - Karakalem Kitabevi Yayınları 2. The Complete Animation Course: The Principles, Practice and Techniques of Successful 3. The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | |||||||
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | |||||||
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |||||||
7) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |||||||
8) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 1 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 1 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 1 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 5 |
5) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 4 |
7) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 5 |
8) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |