Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
- Anlatım Özellikleri
- Anlatım Türleri - Düşünceyi Geliştirme Yolları
- Metin İnceleme - Yazıyı Planlama |
Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık.
- Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara. |
2) |
● Dünya Dillerine Genel Bir Bakış
● Yapı bakımından diller
● Kaynak bakımından diller
● Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri
● Türkçenin Tarihsel Gelişimi
● Türk dilinin tarihsel dönemler |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi
Atatürk Üniversitesi Açıköğreitm Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, 2019 |
3) |
- Yazma Aşaması
- Paragraf
- Sayıların Yazılışı
- Birleşik Sözcüklerin Yazılışı
- Ayrı Yazılan Birleşik Sözcükler |
- Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt Papatya Yayıncılık
- Baki Asiltürk, Yazılı Anlatım, Metin İnceleme ve Oluşturma |
4) |
Ses bilgisi
Ses nedir?
Ses uyumları
Ses olayları |
|
5) |
Noktalama İşaretleri |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
6) |
Doğru Türkçe kullanımının önemi
İmlanın Önemi
Yazım Kuralları |
Türk Dil Kurumu Yazım ve İmla Klavuzu, Ankara |
7) |
Dil Bilgisi (isim, fiil, sıfat, zamir) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Cümlenin Öğleleri |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
10) |
Dil Bilgisi (zarf, edat, bağlaç) |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
11) |
- Bazı Ek ve Bağlaçların Yazımı
- Gün, Ay ve Tarihlerin Yazılışı
- Ses Bilgisi |
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları TDK, İmla Kılavuzu, Ankara
- T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara.
- Dil Derneği, Yazım Kılavuzu, 4. Baskı, Ankara 2000. |
12) |
Anlatım Bozukluğu |
Mustafa Özkan, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
13) |
Genel tekrar |
|
14) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Dersin hocası tarafından hazırlanan ders notları ve slaytlar. /
Ledure notesand slides prepared by the course instructor. |
Diğer Kaynaklar: |
Aksan, Doğan; Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil Bilim I, Ankara, 1979.
Banguoğlu, Tahsin; Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1990
Caferoğlu, Ahmet; Türk Dili Tarihi II, İstanbul Ü, Edb. Fak. Yay., İstanbul,1964.
Ercilasun, Ahmet B.; Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.,
Ankara, 2004.
Temur, N. ve Kurt, M.(2023) Üniversiteler için Türk Dili 1. Ankara: Gazi Üniversitesi TÖMER Yayınları
Korkmaz, Zeynep, Orya; Türk Dili ve Komp. Bilgileri, YOK Yay., Ankara, 1995. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar. |
|
2) |
Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır. |
|
3) |
Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur |
|
4) |
Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır |
|
5) |
Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer. |
|
6) |
Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır. |
|
7) |
Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir. |
|