Turist Rehberliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRG232
Ders İsmi: Dinler Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ŞİMAL ŞAHİNOĞLU YAYLA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders öğrencilerin din olgusunu tanıması ve tanımlayabilmesi; ilkel, etnik ve yaşayan dünya dinleri ile ilgili bilgi sahibi olmasını hedeflemektedir. Ders sonunda farklı kültür ve coğrafyalarda yaşamış ve yaşayan dinler ile ilgili kültürel bilgiye sahip olacaktır.
Dersin İçeriği: Dinler tarihinin tanımı, konusu ve gelişimi; dinin tanımı, geçmişten günümüze din algısı; farklı coğrafyalardaki dinlerin inanç esasları, ibadetleri, dini gelenekleri, bayramları ve kutsal günleri, kutsal mekanları.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dinin tanımını yapabilme
2) Dinler tarihinin amacı ve gelişimi ile ilgili bilgi verebilme
3) Farklı coğrafyalardaki ve farklı kaynakların olan dinleri tanıma
4) Yaşayan dünya dinleri ile ilgili bilgi verebilme
5) Dinlerin inanç esasları, ibadetleri ve dini gelenekleri ve bayramları ile ilgili genel bilgi sahibi olma
6) Edindiği bilgileri uygun şekilde sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme
7) Dinlerin kendi içinde değerlendirmesine dayanarak doğru inanç tutumları ile hurafelere dayanan tutumları ayırt edebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgilerin verilmesi
2) Dinler tarihine giriş; Din ve tarih kavramlarının tanımı, konusu, metodu Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993. Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008. Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003.
3) İlkel kabile dinleri ve bazı kavramlar Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993. Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008. Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003.
4) Yaşayan ilkel kabile dinlerinden Batı Afrika ve Doğu Afrika dinleri Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993. Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008. Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003.
5) Dinlerin tasnifi Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993. Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008. Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003.
5) Konfüçyanizm ve Taoizm Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993. Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008. Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003.
7) Genel Tekrar Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993. Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008. Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003.
8) VİZE SINAVI
9) Şintoizm Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993. Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008. Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003.
10) Hinduizm ve Jainizm Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993. Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008. Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003.
11) Sihizm Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993. Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008. Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003.
12) Zerdüştlük ve Maniheizm Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993. Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008. Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003.
13) İlahi dinler Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993. Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008. Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999. Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003.
14) Genel tekrar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Günay TÜMER, Abdurrahman KÜÇÜK, Dinler Tarihi, 2. Baskı, Ocak yayınları, 1993
Mehmet Aydın, Dinler Tarihine Giriş, 4. Baskı, Din Bilimleri Yayınları, 2008
Annemarie Schımmel, Dinler Tarihine giriş, Kırkambar Yayınları, 1999
Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, 1. Baskı, Kabalcı Yayınları, 2003

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100