Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere pazarlamanın teorik temelleri, temel ilkeleri, kavramları ve süreçleri hakkında sağlam bir anlayış kazandırmaktır. Bu ders öğrencilere pazarlamanın organizasyon ve toplumdaki rolünü anlama ve organizasyonel kararları pazarlama perspektifinden değerlendirme becerisi kazandırır. Öğrenciler pazarlamanın sadece bir fonksiyon veya departman olmadığını öğreneceklerdir. Bunun yerine, daha geniş bir bakış açısı kazanacak ve pazarlamanın müşteriler, ortaklar ve genel olarak toplum için değer yaratmayı sağlayan bir süreç olduğunu anlayacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, öğrencilere pazarlama kavramı konusunda güçlü bir temel kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Bu bağlamda ders, temel pazarlama kavramlarının anlaşılması ve uygulanmasına odaklanmaktadır. Dersin içeriği, öğrencilerin problem çözme, eleştirel düşünme ve analitik akıl yürütme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için güncel gerçek dünya örnekleri, vaka çalışmaları ve tartışmalar etrafında düzenlenmiştir. İşlenen konular arasında pazarlamanın evrimi ve bir değer yaratma süreci olarak pazarlama; pazarlama planlaması ve pazar araştırması; tüketici ve işletme alıcı davranışı; müşteri değeri odaklı bir pazarlama stratejisi ve karması tasarlama; ürün-hizmet, fiyat, dağıtım ve promosyon yönetimi; rekabet avantajı yaratma yer almaktadır |
Ders Notları / Kitaplar: |
Course notes are shared with students weekly via the University's Learning Management System |
Diğer Kaynaklar: |
Kotler, P., & Armstrong, G. (2023). Principles of Marketing (19th Gobal ed.). Pearson
Armstrong, G., Kotler, P., Harker, M., & Brennan, R. (2019). Marketing: An Introduction (4th ed.). Pearson
Perreault, W. D., Cannon, J. P., & McCarthy, E. J. (2021). Essential of Marketing: A Marketing Strategy Planning Approach (17th International Student ed.). Pearson.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek. |
|
2) |
İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak. |
|
3) |
Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak. |
|
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek. |
|
5) |
Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak. |
|
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır |
|
7) |
Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak. |
|
8) |
Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak. |
|
9) |
Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak |
|
10) |
Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek |
|
11) |
Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek. |
|
12) |
İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek. |
|
13) |
Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur |
|
14) |
İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. |
|
15) |
Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak. |
|