Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CPP108 | ||||||||
Ders İsmi: | Görsel Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ESRA ALKAYA KARAGÖL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
2) Bilgisayar Programcılığı alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturur. | |||||||||||||||
3) Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
4) Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olur. | |||||||||||||||
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
8) Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapar. | |||||||||||||||
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmek ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek amacıyla aktarır. | |||||||||||||||
11) İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına uyum sağlar. | |||||||||||||||
12) Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili temel, teknolojik ve bilimsel kavramları farklı dillerden takip eder. | |||||||||||||||
14) Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Bilgisayar Programcılığı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||||||
16) Bilişim hukuku, kişisel verileri kullanabilme , meslek etiği gibi önemli ve güncel kavramlara sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. | 5 |
2) | Bilgisayar Programcılığı alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturur. | 5 |
3) | Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olur. | 5 |
4) | Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olur. | 5 |
5) | Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olur. | 3 |
6) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
7) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olur. | 2 |
8) | Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapar. | 3 |
9) | Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
10) | Alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmek ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek amacıyla aktarır. | 5 |
11) | İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına uyum sağlar. | |
12) | Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
13) | Alanı ile ilgili temel, teknolojik ve bilimsel kavramları farklı dillerden takip eder. | 5 |
14) | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olur. | 5 |
15) | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 3 |
16) | Bilişim hukuku, kişisel verileri kullanabilme , meslek etiği gibi önemli ve güncel kavramlara sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |