Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CPP108
Ders İsmi: Görsel Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ESRA ALKAYA KARAGÖL
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur.
2) Bilgisayar Programcılığı alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturur.
3) Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olur.
4) Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olur.
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olur.
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olur.
8) Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapar.
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
10) Alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmek ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek amacıyla aktarır.
11) İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına uyum sağlar.
12) Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
13) Alanı ile ilgili temel, teknolojik ve bilimsel kavramları farklı dillerden takip eder.
14) Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olur.
15) Bilgisayar Programcılığı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16) Bilişim hukuku, kişisel verileri kullanabilme , meslek etiği gibi önemli ve güncel kavramlara sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. 5
2) Bilgisayar Programcılığı alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturur. 5
3) Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olur. 5
4) Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olur. 5
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olur. 3
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olur. 2
8) Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapar. 3
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
10) Alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmek ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek amacıyla aktarır. 5
11) İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına uyum sağlar.
12) Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 3
13) Alanı ile ilgili temel, teknolojik ve bilimsel kavramları farklı dillerden takip eder. 5
14) Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olur. 5
15) Bilgisayar Programcılığı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3
16) Bilişim hukuku, kişisel verileri kullanabilme , meslek etiği gibi önemli ve güncel kavramlara sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %