Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PHS215 | ||||||||
Ders İsmi: | Eczane Hizmetleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BUSE TAŞTAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere eczanede karşılaşacakları günlük uygulamaları öğretmektir. Bu ders, öğrencilere ilaç hazırlama, reçete kontrolü, hasta danışmanlığı ve ilaç yönetimi gibi pratik beceriler kazandırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: | Eczane hizmetlerinde uygulama dersinin içeriğinde, öğrencilere eczanede gerçekleştirilen günlük işlemler öğretilir. İlaç hazırlama ve reçete kontrolü gibi temel görevler üzerine uygulamalı çalışmalar yapılır. Ayrıca, hasta danışmanlığı, ilaç bilgisi sağlama ve ilaç yönetimi konularında pratik deneyimler kazandırılır. Ders, öğrencilere mesleki etik ve hasta güvenliği konusunda da farkındalık kazandırmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Prof.Dr. Betül DORTUNÇ, Doç.Dr. Timuçin UĞURLU, Doç.Dr. Oya KERİMOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Fatma ÖZAYDIN, Yrd.Doç.Dr. Emine ALARÇİN, Öğr.Gör.Dr. Gökçen YAŞAYAN, Öğr.Gör.Dr. Sevinç ŞAHBAZ, Uzm. Ecz. Nesrin UĞURLU, Arş.Gör. Beyza Betül GÖKÇE, 2015, Farmasötik Teknoloji & Kozmetoloji Laboratuvar Kitabı. |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |||||||||||
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | |||||||||||
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | |||||||||||
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |||||||||||
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | |||||||||||
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||||||||
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |||||||||||
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |||||||||||
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |||||||||||
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |||||||||||
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |
2) | Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | |
3) | İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | |
4) | Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | 5 |
5) | Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | 5 |
6) | Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | 4 |
7) | Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | 4 |
8) | İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |
9) | Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |
10) | Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |
11) | Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |
12) | Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |