Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PHS217 | ||||||||
Ders İsmi: | İlaç Şekilleri ve Pratik İlaç Bilgisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. YASEMEN KESİMOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin ilaç, reçete, eczane ve eczacılık ile ilgili genel konular hakkında bilgi sahibi olmasını, reçete hazırlaması sırasında gerekli olacak hesaplamaları anlayabilmesini, bir ilaç formülasyonunun hazırlanması ve uygulama yolları için gerekli olan temel kavramları ve temel işlemleri anlayabilmesini, Eczacılıkta kullanılan ilaç şekilleri hakkında bilgi sahibi olmasını ve hazırlama tekniklerini öğrenmesini sağlamaktır |
Dersin İçeriği: | İlaç, Reçete, Eczane ve Eczacılıkla İlgili Genel Konular I İlaç, Reçete, Eczane ve Eczacılıkla İlgili Genel Konular II Eczacılıkta kullanılan bazı tıp terimleri ve doz kavramı İlaç üretiminde temel işlemler I Ölçme ve ölçme birimleri İlaç üretiminde temel işlemler II İlaç üretiminde temel işlemler III İlaç üretiminde temel işlemler IV ilaçların farmasötik şekillerine göre gruplandırılması ilaçların farmasötik şekillerinin hazırlanması ve önemi Solüsyonlarda yapılan kontroller Referanslar ve kaynak kitaplar hakkında bilgi İki fazlı Sistemler I İki fazlı sistemler I |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İlaç, Reçete, Eczane ve Eczacılıkla İlgili Genel Konular I | |
2) | İlaç, Reçete, Eczane ve Eczacılıkla İlgili Genel Konular II | |
3) | Eczacılıkta kullanılan bazı tıp terimleri ve doz kavramı | |
4) | Ölçme ve ölçme birimleri | |
5) | İlaç üretiminde temel işlemler I Çözelti şekilleri | |
6) | İlaç üretiminde temel işlemler II Yarı katı preparatlar | |
7) | İlaç üretiminde temel işlemler III Süspansiyonlar | |
8) | ARA SINAV | |
9) | İlaçların farmasötik şekillerine göre gruplandırılması I | |
10) | İlaçların farmasötik şekillerine göre gruplandırılması II | |
11) | İlaçların farmasötik şekillerinin hazırlanması ve önemi | |
12) | Solüsyonlar | |
13) | İki fazlı sistemler süspansiyonlar | |
14) | İki fazlı sistemler emülsiyonlar | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |||||||||||
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | |||||||||||
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | |||||||||||
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |||||||||||
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | |||||||||||
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||||||||
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |||||||||||
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |||||||||||
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |||||||||||
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |||||||||||
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |
2) | Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | 3 |
3) | İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | 2 |
4) | Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | 4 |
5) | Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | 3 |
6) | Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | 2 |
7) | Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
8) | İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |
9) | Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |
10) | Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |
11) | Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | 4 |
12) | Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |