Moda Tasarımı (Uzaktan Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FAD120
Ders İsmi: Moda ve Kostüm Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ESRA TAMBAY
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Modanın tarihi ve dönemlerini irdeleyerek örnekler üzerinden öğrencilerde moda bilincini geliştirmek amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği: Geçmişten günümüze moda akımları, moda anlayışları ve bu anlayışları temsil eden moda tasarımcılarının tasarımlarına etkileri. Bu anlayışların farklı disiplinlerde sosyal, ekonomik, kültürel ve sanatsal açıdan karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Kostümün tarihsel gelişim ve değişim evrelerinin irdelenmesi.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Moda ile ilgili kavramları tanıyabilme.
2) Moda tarihinin geçirdiği evreleri, tarz ve biçimleri kavrama.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tarihsel süreç içinde giyim, moda ve moda tasarımı kavramlarının gelişimini kronolojik olarak değerlendirebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Modanın bugününü ve geleceğini anlamlandırabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tasarımı etkileyen sosyal, kültürel sanatsal etmenleri tanımlayabilme
2) Tasarımların esinlenildikleri kültür ve zaman dilimlerini algılayabilme, analiz edebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Dersin tanımı ve içeriği - Kostüm ve Moda nedir? - Moda kültürü ve tarihsel gelişimleri - Tarih öncesi çağlarda giyim kültürü Kaynak kitap araştırmaları
2) - Moda takvimi ve moda döngüsü - İlkçağ, Antik Mısır, Yunan ve Roma - Romanesk ve Gotik Dönem Konulara ilişkin ön okumalar
3) -Rönesans Dönemi -Barok Dönemi -Rokoko Dönemi Konulara ilişkin ön okumalar
4) -19.Yüzyıl -Saray ve Aristokraside Moda Konulara ilişkin ön okumalar
5) 1900’ler ve 1910’lar modası Konulara ilişkin ön okumalar
6) 1920’ler dönem modası Konulara ilişkin ön okumalar
7) 1930’lar, 1940’lar dönem modası Konulara ilişkin ön okumalar -Ara sınav hazırlık
8) Ara sınav Konulara ilişkin ön okumalar
9) 1940’ler modası Konulara ilişkin ön okumalar
10) 1950’lar modası Konulara ilişkin ön okumalar
11) 1960’lar modası Konulara ilişkin ön okumalar
12) 1970 moda akımları Konulara ilişkin ön okumalar
13) 1980 ve 1990 moda akımları Konulara ilişkin ön okumalar
14) 2000’li yıllardan günümüze Konulara ilişkin ön okumalar - Final sınavı hazırlık
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: DEREBOY E. J. (2004) Kostüm&Moda Tarihi. İnkılap Kitabevi: İstanbul
Diğer Kaynaklar: FOGG M. (2014) Modanın Tüm Öyküsü. Hayalperest Yayınevi
GÜRSOY, A. T. 3 Cilt, Dünden Bugüne Giyim Kültürü ve Moda. Türkiye Tekstil San. İşverenleri
TEZ, Z. (2009). Tekstil ve Giyim Kuşamın Kültürel Tarihi. Doruk Yayınları
COSGRAVE B. (2001). The Complete History of Costume & Fashion from Ancient Egypt to Present Day
LAVER, J. (1995). Costume & Fashion, Thames and Hudson: New York
TÜRKOĞLU, S. (2002). Tarih Boyunca Anadolu’da Giyim kuşam. Atılım Kağıt Ürünleri ve Basım
LEVENTON, M.(2008). Costume Worldwide. Thames & Hudson Ltd.
DAVİS, F.(2000). Moda Kültür ve Kimlik. Yapı Kredi Yayınları: İstanbul
KAWAMURA, Y. (2016) ModaLoji, çev. Özdoğdu, Ş., İstanbul: Ayrıntı Yayınları
WAQUET, D. (2011). Laporte,M. Moda. Çev. Işık Ergüden. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

5

Program Kazanımları
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme 5
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme 4
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme 3
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama 4
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme 2
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme 4
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi 2
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme 4
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme 5
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi 1
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %