Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
- Dersin tanımı ve içeriği
- Kostüm ve Moda nedir?
- Moda kültürü ve tarihsel gelişimleri
- Tarih öncesi çağlarda giyim kültürü |
Kaynak kitap araştırmaları |
2) |
- Moda takvimi ve moda döngüsü
- İlkçağ, Antik Mısır, Yunan ve Roma
- Romanesk ve Gotik Dönem |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
-Rönesans Dönemi
-Barok Dönemi
-Rokoko Dönemi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
-19.Yüzyıl
-Saray ve Aristokraside Moda |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
1900’ler ve 1910’lar modası |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
1920’ler dönem modası |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
1930’lar, 1940’lar dönem modası |
Konulara ilişkin ön okumalar -Ara sınav hazırlık |
8) |
Ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
1940’ler modası |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
1950’lar modası |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
1960’lar modası |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
1970 moda akımları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
1980 ve 1990 moda akımları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
2000’li yıllardan günümüze |
Konulara ilişkin ön okumalar - Final sınavı hazırlık |
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
DEREBOY E. J. (2004) Kostüm&Moda Tarihi. İnkılap Kitabevi: İstanbul |
Diğer Kaynaklar: |
FOGG M. (2014) Modanın Tüm Öyküsü. Hayalperest Yayınevi
GÜRSOY, A. T. 3 Cilt, Dünden Bugüne Giyim Kültürü ve Moda. Türkiye Tekstil San. İşverenleri
TEZ, Z. (2009). Tekstil ve Giyim Kuşamın Kültürel Tarihi. Doruk Yayınları
COSGRAVE B. (2001). The Complete History of Costume & Fashion from Ancient Egypt to Present Day
LAVER, J. (1995). Costume & Fashion, Thames and Hudson: New York
TÜRKOĞLU, S. (2002). Tarih Boyunca Anadolu’da Giyim kuşam. Atılım Kağıt Ürünleri ve Basım
LEVENTON, M.(2008). Costume Worldwide. Thames & Hudson Ltd.
DAVİS, F.(2000). Moda Kültür ve Kimlik. Yapı Kredi Yayınları: İstanbul
KAWAMURA, Y. (2016) ModaLoji, çev. Özdoğdu, Ş., İstanbul: Ayrıntı Yayınları
WAQUET, D. (2011). Laporte,M. Moda. Çev. Işık Ergüden. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2011. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme |
5 |
2) |
Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
4 |
3) |
Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi |
|
4) |
Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme |
3 |
5) |
Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama |
4 |
6) |
Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme |
2 |
7) |
Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme |
4 |
8) |
Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi |
2 |
9) |
Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme |
4 |
10) |
İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma |
|
11) |
Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme |
5 |
12) |
Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme |
|
13) |
Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi |
1 |
14) |
Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
2 |