Harita ve Kadastro | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PLT101 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital Okur Yazarlık | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | MYO Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. DİLEK SAKA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yeni medyanın kendine has özelliklerinin anlaşılmasını sağlamak ve yeni medya okuryazarlığı çerçevesinde çevrimiçi risk ve fırsatlar hakkında farkındalık kazandırmak suretiyle yeni medyanın etik temelli ve doğru kullanımını hakkında bilgi sahibi olunmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğini bireylerin çevrimiçi ortamda risk oluşturabilecek tehlikelere karşı farkındalığının artırılarak çevrimiçi ortamın sağladığı olanaklardan faydalanması için dikkat edilmesi gerekenler ve güvenilir enformasyona ulaşmanın yolları ile etik ihlallerden kaçınmanın önemi kapsamında yeni medya ve yeni medya okuryazarlığı yeni medyada tehditler ve fırsatlar, trollük, siber şiddet, çevrimiçi nefret söylemi, yeni medyada mahremiyete yönelik tehditler, yeni medyadaki yanlış bilgi tehlikeli içeriklere karşı korunma başlıkları oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgilendirme | |
2) | Yeni medya okuryazarlığı (tanımı ve kapsamı) | |
3) | Yeni iletişim teknolojileri ve yeni medya | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Yeni medyada tehditler ve fırsatlar | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Yeni medyada tehditler ve fırsatlar | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Yeni medyada tehditler ve fırsatlar | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Siber şiddet | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Genel tekrar | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Vize | |
9) | Vize | |
10) | Sosyal medyada trollük ve troller | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Sosyal medyada nefret söylemi | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Sosyal medya ve mahremiyet | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Sosyal medya ve mahremiyet | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Sahte haber ve bilginin doğruluğu | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | Genel tekrar | Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Konularla ilişkili güncel tez ve makaleler Aydın, E., Yazıcı, F. 2020. Yeni Medya Çağında Popüler Dijital Sorunlar. Ankara: Nobel Yayınları Uluk, M. 2018. Hakikat Sonrası Çağda Yeni Medya ve Yalan Haber. Eskişehir: Dorlüon Yayınları Ddurna, T., Binark, M., Günseli B. 2019. İletişim Hakkı ve Yeni Medya Tehditler ve Olanaklar. Ankara: Umag Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar. | ||||||
2) Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır. | ||||||
3) Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
4) Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır | ||||||
5) Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer. | ||||||
6) Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır. | ||||||
7) Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Haritacılıkla ilgili çalışma yapan kamu kurumları ve özel sektörün örgütsel yapıları hakkında bilgi sahibi olarak uyum sağlar. | |
2) | Arazi ve büro çalışmalarında günün gelişen teknolojilerinden faydalanma, yeniliklere uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme ve bilgiye ulaşabilme bilincini kazanır. | |
3) | Proje hazırlama, yönetimi, uygulamalarını yapma, sunabilme ve kendini ifade edebilme yeteneğini geliştirir, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur | |
4) | Mesleki etik bilincine erişmiş bir birey olarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisini kazanır | |
5) | Yapılan ölçme ve hesaplamalardan yararlanarak, ölçme yöntemine uygun olarak, ölçülen arazinin bilgisayar ortamında Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliği'ne göre haritasını çizer. | |
6) | Bireysel ve ekip çalışması disiplinini kazanır. Kendine güven, ayakları üzerinde durabilme ve sorumluluk alma alışkanlıklarını kazanır. | |
7) | Kentsel gelişmeleri dikkate alarak, taşınmazlara ilişkin gerekli verileri toplar, analiz eder, değerlendirir ve yönetir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |