Sağlık Kurumları İşletmeciliği (İ.Ö) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | İTDS2006 | ||||||||
Ders İsmi: | İlk Yardım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. TANYA AGOPYAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel İlk Yardım uygulamasında kişilerde temel bir anlayış oluşturmak ve öğretilen uygulamaları yaparak kişinin, gerek iş koşullarında gerekse sosyal ve aile yaşantısında kendisinin, yakınlarının ve çevresindekilerin güven içerisinde olmasını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, İlk yardımın ne olduğu, İlk yardımın temel basamakları, İlk yardım uygulanacak durumlar, Bebek, çocuk ve erişkinlerde ilk yardımın uygulama aşamaları hakkında bilgi verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel İlk Yardım Bilgileri | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
2) | Olay Yeri Yönetimi | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
3) | kırık çıkık zehirlenme kanamalarda ilkyardım | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
4) | TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
5) | SOLUNUM YOLU TIKANIKLIKLARINDA İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
6) | Bilinç Bozukluklarında İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
7) | Diğer Acil Durumlarda İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Ders Notları / Kitaplar: | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Diğer Kaynaklar: | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Sağlık Kurumları Yönetimi alanında temel bilgileri bilir ve bu bilgileri geçmişteki bilgileri ile harmanlayıp yeni bilgilere ulaşarak etik çerçevede uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||
2) Sağlık Kurumları Yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamaya ait bilgileri kullanır. | ||||||||||||
3) Sağlık kurumlarının yönetimi ile ilgili bilgilerini eleştirir, eksikliklerini fark eder ve bu eksiklikleri nasıl gidereceği konusunda araştırmaya yönelik teknik bilgileri kullanır. | ||||||||||||
4) Yönetim alanında gerekli beşeri, fiziksel, finansal verileri toplayarak bilgisayar ortamında istatistiksel analizlerini yapıp bunları yorumlayarak kaynaklar ve ihtiyaçlar ışığında planlamalar yapar. | ||||||||||||
5) Sağlık kurumları yönetimi alanında elde ettiği bilgilerle ve sorunların çözümünde bireysel faaliyetler gösterebileceği gibi takım halinde çalışma ve takımı yönlendirme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
6) Uygulamalarda toplam kalite standartlarına uygun çalışmalar yapar. | ||||||||||||
7) Öğrenmenin sürekliliğinin önemini bilir ve bilgilerini farklı alanlarda da kullanabilir. | ||||||||||||
8) Sağlık kurumları ile ilgili gerekli bilgi ve verilerin toplanması analizi yorumlanması ve paylaşılması ile ilgili bilimsel ve toplumsal değerleri önemser, mevzuatları bilir. | ||||||||||||
9) Sağlık kurumlarında kullanılan yönetim, tıp, muhasebe, dokümanlama, istatistik, yazışma gibi alanlarda terminolojik, teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri, sorunları ve çözüm önerilerini gerekli ortamlarda yazılı ve sözlü olarak paylaşır, uluslararası karşılaştırmalar yapar. | ||||||||||||
10) Sağlık kurumları ile ilgili gerekli yönetsel kuralları uygular. | ||||||||||||
11) Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili (İngilizce) kullanabilir. | ||||||||||||
12) Sağlık kurumlarının sosyal sorumluluğunun bilincindedir ve bu konu ile ilgili toplumsal sorumluluk projelerini yapar, mevcutlara katkı sağlar. | ||||||||||||
13) Mesleki, bireysel ve toplumsal temsil sorumluluklarının bilincindedir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yönetimi alanında temel bilgileri bilir ve bu bilgileri geçmişteki bilgileri ile harmanlayıp yeni bilgilere ulaşarak etik çerçevede uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 1 |
2) | Sağlık Kurumları Yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamaya ait bilgileri kullanır. | 2 |
3) | Sağlık kurumlarının yönetimi ile ilgili bilgilerini eleştirir, eksikliklerini fark eder ve bu eksiklikleri nasıl gidereceği konusunda araştırmaya yönelik teknik bilgileri kullanır. | 2 |
4) | Yönetim alanında gerekli beşeri, fiziksel, finansal verileri toplayarak bilgisayar ortamında istatistiksel analizlerini yapıp bunları yorumlayarak kaynaklar ve ihtiyaçlar ışığında planlamalar yapar. | |
5) | Sağlık kurumları yönetimi alanında elde ettiği bilgilerle ve sorunların çözümünde bireysel faaliyetler gösterebileceği gibi takım halinde çalışma ve takımı yönlendirme becerisine sahiptir. | |
6) | Uygulamalarda toplam kalite standartlarına uygun çalışmalar yapar. | |
7) | Öğrenmenin sürekliliğinin önemini bilir ve bilgilerini farklı alanlarda da kullanabilir. | |
8) | Sağlık kurumları ile ilgili gerekli bilgi ve verilerin toplanması analizi yorumlanması ve paylaşılması ile ilgili bilimsel ve toplumsal değerleri önemser, mevzuatları bilir. | |
9) | Sağlık kurumlarında kullanılan yönetim, tıp, muhasebe, dokümanlama, istatistik, yazışma gibi alanlarda terminolojik, teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri, sorunları ve çözüm önerilerini gerekli ortamlarda yazılı ve sözlü olarak paylaşır, uluslararası karşılaştırmalar yapar. | |
10) | Sağlık kurumları ile ilgili gerekli yönetsel kuralları uygular. | |
11) | Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili (İngilizce) kullanabilir. | 3 |
12) | Sağlık kurumlarının sosyal sorumluluğunun bilincindedir ve bu konu ile ilgili toplumsal sorumluluk projelerini yapar, mevcutlara katkı sağlar. | 3 |
13) | Mesleki, bireysel ve toplumsal temsil sorumluluklarının bilincindedir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |