Dersin Amacı: |
Öğrencilerin , iletişim sürecinin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. Etkili ve doğru iletişim kurabilmek için yapılması gerekenlerin öğrenilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
İletişimin Özellikleri, İletişimin Türleri, Algısal Farklılıklar ve iletişim ,İletişim Engeli Olarak Dil, Etkili Mesaj İletimi, Sözel olmayan İletişim ve Beden Dili
Dinleme Becerileri, Konuşma Becerileri, Kişilerarası İlişkiler, Grup İletişimi
Çatışma Becerileri; Kendini Ortaya Koyabilme, Çatışma Becerileri; Adil Kavga, Pazarlık, Gruplarda Problem Çözme, Tutum ve İkna kavramları, Başarılı iknanın adımları, İknanın toplumsal hayattaki önemi, sözsüz iletişim ve ikna, Görüşme Yapma teknikleri ve dikkat edilmesi gerekenler
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim Nedir? Kavram olarak iletişim. İletişimin özellikleri. İletişimin fonksiyonları. |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
2) |
İletişim Süreci ve iletişim sürecini oluşturan ögeler. |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
3) |
İletişim Türleri. İletişimde algısal farklılıklar. Etkili iletişim kavramı ve süreci. Etkili iletişimin önemi. |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
4) |
Etkili iletişim becerileri. |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
5) |
Etkili iletişimin önündeki engeller. |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
6) |
Dinleme becerileri. |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
7) |
Empati becerisi ve empatik iletişim |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
8) |
Tutumlar ve sosyal etkiler. İletişim ve ikna.
1.quiz |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
9) |
Sosyal Etki ve Uyma |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
10) |
Sözsüz iletişim becerileri ve beden dili |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
11) |
Grup İletişimi |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
12) |
Çatışma Becerileri , Adil Kavga
2.quiz |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
13) |
Gruplarda Problem Çözme |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
14) |
Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları, Görgü Ve Nezaket |
eogrenme.ayvansaray.edu.tr |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık Kurumları Yönetimi alanında temel bilgileri bilir ve bu bilgileri geçmişteki bilgileri ile harmanlayıp yeni bilgilere ulaşarak etik çerçevede uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık Kurumları Yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamaya ait bilgileri kullanır. |
|
3) |
Sağlık kurumlarının yönetimi ile ilgili bilgilerini eleştirir, eksikliklerini fark eder ve bu eksiklikleri nasıl gidereceği konusunda araştırmaya yönelik teknik bilgileri kullanır. |
|
4) |
Yönetim alanında gerekli beşeri, fiziksel, finansal verileri toplayarak bilgisayar ortamında istatistiksel analizlerini yapıp bunları yorumlayarak kaynaklar ve ihtiyaçlar ışığında planlamalar yapar. |
|
5) |
Sağlık kurumları yönetimi alanında elde ettiği bilgilerle ve sorunların çözümünde bireysel faaliyetler gösterebileceği gibi takım halinde çalışma ve takımı yönlendirme becerisine sahiptir. |
|
6) |
Uygulamalarda toplam kalite standartlarına uygun çalışmalar yapar. |
|
7) |
Öğrenmenin sürekliliğinin önemini bilir ve bilgilerini farklı alanlarda da kullanabilir. |
|
8) |
Sağlık kurumları ile ilgili gerekli bilgi ve verilerin toplanması analizi yorumlanması ve paylaşılması ile ilgili bilimsel ve toplumsal değerleri önemser, mevzuatları bilir. |
|
9) |
Sağlık kurumlarında kullanılan yönetim, tıp, muhasebe, dokümanlama, istatistik, yazışma gibi alanlarda terminolojik, teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri, sorunları ve çözüm önerilerini gerekli ortamlarda yazılı ve sözlü olarak paylaşır, uluslararası karşılaştırmalar yapar. |
|
10) |
Sağlık kurumları ile ilgili gerekli yönetsel kuralları uygular. |
|
11) |
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili (İngilizce) kullanabilir. |
|
12) |
Sağlık kurumlarının sosyal sorumluluğunun bilincindedir ve bu konu ile ilgili toplumsal sorumluluk projelerini yapar, mevcutlara katkı sağlar. |
|
13) |
Mesleki, bireysel ve toplumsal temsil sorumluluklarının bilincindedir. |
|