Sağlık Kurumları İşletmeciliği (İ.Ö)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İİLB0201
Ders İsmi: İletişim Becerileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ASLI ARTAN KESKİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin , iletişim sürecinin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. Etkili ve doğru iletişim kurabilmek için yapılması gerekenlerin öğrenilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: İletişimin Özellikleri, İletişimin Türleri, Algısal Farklılıklar ve iletişim ,İletişim Engeli Olarak Dil, Etkili Mesaj İletimi, Sözel olmayan İletişim ve Beden Dili
Dinleme Becerileri, Konuşma Becerileri, Kişilerarası İlişkiler, Grup İletişimi
Çatışma Becerileri; Kendini Ortaya Koyabilme, Çatışma Becerileri; Adil Kavga, Pazarlık, Gruplarda Problem Çözme, Tutum ve İkna kavramları, Başarılı iknanın adımları, İknanın toplumsal hayattaki önemi, sözsüz iletişim ve ikna, Görüşme Yapma teknikleri ve dikkat edilmesi gerekenler

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İletişim sürecini analiz eder
2) Farklı iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanır
3) Beden dilini iletişim sürecinde aktif kullanma becerisine sahip olur
4) Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim Nedir? Kavram olarak iletişim. İletişimin özellikleri. İletişimin fonksiyonları. eogrenme.ayvansaray.edu.tr
2) İletişim Süreci ve iletişim sürecini oluşturan ögeler. eogrenme.ayvansaray.edu.tr
3) İletişim Türleri. İletişimde algısal farklılıklar. Etkili iletişim kavramı ve süreci. Etkili iletişimin önemi. eogrenme.ayvansaray.edu.tr
4) Etkili iletişim becerileri. eogrenme.ayvansaray.edu.tr
5) Etkili iletişimin önündeki engeller. eogrenme.ayvansaray.edu.tr
6) Dinleme becerileri. eogrenme.ayvansaray.edu.tr
7) Empati becerisi ve empatik iletişim eogrenme.ayvansaray.edu.tr
8) Tutumlar ve sosyal etkiler. İletişim ve ikna. 1.quiz eogrenme.ayvansaray.edu.tr
9) Sosyal Etki ve Uyma eogrenme.ayvansaray.edu.tr
10) Sözsüz iletişim becerileri ve beden dili eogrenme.ayvansaray.edu.tr
11) Grup İletişimi eogrenme.ayvansaray.edu.tr
12) Çatışma Becerileri , Adil Kavga 2.quiz eogrenme.ayvansaray.edu.tr
13) Gruplarda Problem Çözme eogrenme.ayvansaray.edu.tr
14) Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları, Görgü Ve Nezaket eogrenme.ayvansaray.edu.tr

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yavuz Tuna Özgül, Birsen Funda Erzurum ,Mestan Küçük, Levent Özkoçak , Figen Ünal Çolak "İletişim" PEGEM Yayınları

Diğer Kaynaklar: Nazife Güngör 'İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar'

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sağlık Kurumları Yönetimi alanında temel bilgileri bilir ve bu bilgileri geçmişteki bilgileri ile harmanlayıp yeni bilgilere ulaşarak etik çerçevede uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık Kurumları Yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamaya ait bilgileri kullanır.
3) Sağlık kurumlarının yönetimi ile ilgili bilgilerini eleştirir, eksikliklerini fark eder ve bu eksiklikleri nasıl gidereceği konusunda araştırmaya yönelik teknik bilgileri kullanır.
4) Yönetim alanında gerekli beşeri, fiziksel, finansal verileri toplayarak bilgisayar ortamında istatistiksel analizlerini yapıp bunları yorumlayarak kaynaklar ve ihtiyaçlar ışığında planlamalar yapar.
5) Sağlık kurumları yönetimi alanında elde ettiği bilgilerle ve sorunların çözümünde bireysel faaliyetler gösterebileceği gibi takım halinde çalışma ve takımı yönlendirme becerisine sahiptir.
6) Uygulamalarda toplam kalite standartlarına uygun çalışmalar yapar.
7) Öğrenmenin sürekliliğinin önemini bilir ve bilgilerini farklı alanlarda da kullanabilir.
8) Sağlık kurumları ile ilgili gerekli bilgi ve verilerin toplanması analizi yorumlanması ve paylaşılması ile ilgili bilimsel ve toplumsal değerleri önemser, mevzuatları bilir.
9) Sağlık kurumlarında kullanılan yönetim, tıp, muhasebe, dokümanlama, istatistik, yazışma gibi alanlarda terminolojik, teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri, sorunları ve çözüm önerilerini gerekli ortamlarda yazılı ve sözlü olarak paylaşır, uluslararası karşılaştırmalar yapar.
10) Sağlık kurumları ile ilgili gerekli yönetsel kuralları uygular.
11) Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili (İngilizce) kullanabilir.
12) Sağlık kurumlarının sosyal sorumluluğunun bilincindedir ve bu konu ile ilgili toplumsal sorumluluk projelerini yapar, mevcutlara katkı sağlar.
13) Mesleki, bireysel ve toplumsal temsil sorumluluklarının bilincindedir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık Kurumları Yönetimi alanında temel bilgileri bilir ve bu bilgileri geçmişteki bilgileri ile harmanlayıp yeni bilgilere ulaşarak etik çerçevede uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık Kurumları Yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamaya ait bilgileri kullanır.
3) Sağlık kurumlarının yönetimi ile ilgili bilgilerini eleştirir, eksikliklerini fark eder ve bu eksiklikleri nasıl gidereceği konusunda araştırmaya yönelik teknik bilgileri kullanır.
4) Yönetim alanında gerekli beşeri, fiziksel, finansal verileri toplayarak bilgisayar ortamında istatistiksel analizlerini yapıp bunları yorumlayarak kaynaklar ve ihtiyaçlar ışığında planlamalar yapar.
5) Sağlık kurumları yönetimi alanında elde ettiği bilgilerle ve sorunların çözümünde bireysel faaliyetler gösterebileceği gibi takım halinde çalışma ve takımı yönlendirme becerisine sahiptir.
6) Uygulamalarda toplam kalite standartlarına uygun çalışmalar yapar.
7) Öğrenmenin sürekliliğinin önemini bilir ve bilgilerini farklı alanlarda da kullanabilir.
8) Sağlık kurumları ile ilgili gerekli bilgi ve verilerin toplanması analizi yorumlanması ve paylaşılması ile ilgili bilimsel ve toplumsal değerleri önemser, mevzuatları bilir.
9) Sağlık kurumlarında kullanılan yönetim, tıp, muhasebe, dokümanlama, istatistik, yazışma gibi alanlarda terminolojik, teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri, sorunları ve çözüm önerilerini gerekli ortamlarda yazılı ve sözlü olarak paylaşır, uluslararası karşılaştırmalar yapar.
10) Sağlık kurumları ile ilgili gerekli yönetsel kuralları uygular.
11) Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili (İngilizce) kullanabilir.
12) Sağlık kurumlarının sosyal sorumluluğunun bilincindedir ve bu konu ile ilgili toplumsal sorumluluk projelerini yapar, mevcutlara katkı sağlar.
13) Mesleki, bireysel ve toplumsal temsil sorumluluklarının bilincindedir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100