Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | URC101 | ||||||||
Ders İsmi: | İngilizce | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ESRA YAZICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dinleme, konuşma, okuma, yazma ve dil bilgisi konularındaki becerilerini geliştirmelerini ve akademik kriterlere uygun olarak kullanabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca, temel İngilizce gramer ve kelime bilgilerinin yanı sıra diyaloglar ve sınıf içi etkinliklerle desteklenmiş, görsel ve işitsel materyalleri kullanarak etkin bir dil öğrenim müfredatı takip edilmesi bu dersin amaçlarıdır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere temel İngilizce becerileri kazandıracak grammer ve kelime bilgisi eğitimi verilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rolünü sürdürmede nitelikli ve güvenli bakım için gerekli olan bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | ||||||||||
2) Hemşirelik hizmeti verilmesinde kanıta dayalı bilgileri kullanarak hemşirelik sürecini oluşturur, uygular ve değerlendirir. | ||||||||||
3) Birey ve toplumun sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirilmesi ve rehabilite edilmesi süreçlerinde sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak rol oynar. | ||||||||||
4) Hemşirelik hizmetlerinin sürdürülmesinde bakım rolünün yanında araştırıcı, eğitici, yönetici ve lider rollerinin farkındadır ve uygulamaya yansıtır. | ||||||||||
5) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme, problem çözme ve kriz yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Mesleki değerleri, etik ilkeleri ve mesleği ile ilgili hukuksal mevzuatı bilir ve faaliyetlerini bu kapsamda yürütür. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi esas alır, kişisel ve mesleki olarak sürekli gelişime açıktır. | ||||||||||
8) Mesleki ve toplumsal rolleri ile ilişkili sivil toplum kuruluşları ve meslek örgütleri ile iş birliği yapar. | ||||||||||
9) Uluslararası düzeyde mesleki faaliyetlerini sürdürebilmek için en az bir yabancı dili bilir. | ||||||||||
10) Sağlık bilişimini ve bakım teknolojilerini hemşirelik bakımında kullanılır. | ||||||||||
11) Dezavantajlı bireylerin gereksinimlerine yönelik hemşirelik hizmetini bilir ve çözüme yönelik uygulamalarda bulunur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rolünü sürdürmede nitelikli ve güvenli bakım için gerekli olan bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 1 |
2) | Hemşirelik hizmeti verilmesinde kanıta dayalı bilgileri kullanarak hemşirelik sürecini oluşturur, uygular ve değerlendirir. | 1 |
3) | Birey ve toplumun sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirilmesi ve rehabilite edilmesi süreçlerinde sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak rol oynar. | |
4) | Hemşirelik hizmetlerinin sürdürülmesinde bakım rolünün yanında araştırıcı, eğitici, yönetici ve lider rollerinin farkındadır ve uygulamaya yansıtır. | 3 |
5) | Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme, problem çözme ve kriz yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini kullanır. | 1 |
6) | Mesleki değerleri, etik ilkeleri ve mesleği ile ilgili hukuksal mevzuatı bilir ve faaliyetlerini bu kapsamda yürütür. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi esas alır, kişisel ve mesleki olarak sürekli gelişime açıktır. | 3 |
8) | Mesleki ve toplumsal rolleri ile ilişkili sivil toplum kuruluşları ve meslek örgütleri ile iş birliği yapar. | 5 |
9) | Uluslararası düzeyde mesleki faaliyetlerini sürdürebilmek için en az bir yabancı dili bilir. | 5 |
10) | Sağlık bilişimini ve bakım teknolojilerini hemşirelik bakımında kullanılır. | 3 |
11) | Dezavantajlı bireylerin gereksinimlerine yönelik hemşirelik hizmetini bilir ve çözüme yönelik uygulamalarda bulunur. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |