Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA311
Ders İsmi: Dijital Pazarlama Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAYFUN GÜVEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere dijital pazarlamada öne çıkan kavramların öğretilmesi, dijital pazarlama araçlarının tanıtılması ve dijital pazarlama uygulamalarına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Ders içeriği öğrencilere dijital pazarlamaya ilişkin bütünleşik bir bakış açısı kazandıracak şekilde tasarlanmış ve öğrencilerin dijital pazarlama uygulamalarını kavrayabilmeleri için güncel olarak gerçek dünyadan örnekler, vaka analizleri ve tartışmalar ile desteklenmiştir. Dersin içeriğini dijital pazarlama stratejisi ve planlama, arama motoru pazarlaması, ücretli arama görüntülü arama, sosyal medya pazarlaması, içerik pazarlaması, e-posta ve mobil pazarlama gibi konular oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dijital pazarlamayı tanımlama, dijital pazarlamanın işletme ve pazarlama stratejilerindeki önemini kavrama.
2) Dijital pazarlama strateji ve planlarının geliştirilmesi, bunların işletme stratejileri ile uyumlaştırılması ve uygulanmasına yönelik bilgi ve beceriler kazanma.
3) Dijital pazarlama uygulamalarının işletmeye ve işletme performansına olan katkılarını kavrama.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Arama motoru pazarlaması ve optimizasyonu, ücretli arama, görüntülü reklam gibi dijital pazarlama uygulamalarının öğrenilmesi ve geliştirilmesine yönelik bilgi ve becerilerin kazanımı.
2) Çevrimiçi tüketici davranışı, müşteri ilişkileri yönetimi ve sosyal müşteri kavramlarını anlama, bunlara uygun bütünleşik pazarlama iletişimi stratejilerinin oluşturulmasını öğrenme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Pazarlamaya Giriş ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
2) Dijital Pazarlama Stratejisi ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
3) Dijital Pazarlama Uygulamalarında Zorluklar ve Dikkate Edilmesi Gereken Noktalar ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
4) Dijital Pazarlamada Planlama Süreçleri ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
5) Arama Motoru Optimizasyonu ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
6) Ücretli Arama ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
7) Görüntülü Reklam ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
8) Vize Sınavı ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
9) Sosyal Medya ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
10) Dijital Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
11) Dijital Pazarlamada Kişiselleştirme ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
12) İçerik Pazarlaması ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
13) E-posta Pazarlama ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
14) Mobil Pazarlama ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler
15) Final Sınavı ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel. ● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası. ● Güncel Makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel.
● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası.

● Güncel Makaleler
Diğer Kaynaklar: ● Kingsnothh, S. (2017). Dijital Pazarlama Stratejisi. (L. İldeniz, Çev.) Nobel.
● Ryan, D. (2017). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.) Türkiye İş Bankası.

● Güncel Makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. 1
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. 5
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. 5
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır. 5
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. 2
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. 5
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır. 1
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir. 3
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %