Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında genel bilgilen ve ders izlencesinin anlatımı. "Kurgu" nedir? Sinemayı diğer görsel sanatlardan ayıran "Kurgu" nun görünmez bir sanat olarak önemi. |
|
2) |
Kurgunun tarihsel gelişimi
"Lev Kuleshov Deneyi"
"The Great Train Robbery"
D.W. Griffith ve Sergei Eisenstein filmlerinden örnek sahnelerin incelenmesi.
Kurgu teknolojisinin tarihsel gelişimi : Fiziksel kurgu (Moviola-Flatbad), Analog-Linear sistemler (Tape to Tape) ve “Non Linear Editing” sistemleri.
|
|
3) |
OSX işletim sistemine giriş.
Adobe Premiere yazılımının ara yüzüne genel bir bakış.
Ana Pencereler: Project Penceresi, Source ve Program Monitörleri, Timeline
-Clip’ler.
Hareketli Görüntü (Moving Images), Playhead, Timecode
Sellection (In-Out)
Video, ses ve grafik dosyalarını Kurgu yazılımına import etmek.
Overwrite Edit (3 noktalı kurgu)
Uygulama Projesi Kaba Kurgusu
|
|
4) |
- Sellection (In-Out)
- Overwrite Edit (3 noktalı kurgu)
- Insert edit.
- Araçlar (Tools)
- Razor Blade (Add edit)
- Delete – ( Ripple delete)
- Copy- Paste - Paste insert
Uygulama Projesi Final Kurgusu
|
|
5) |
Temel çekim ölçekleri.
180 derece kuralı
Devamlılık
Diyalog sahnesi “kaba” kurgusu.
(3. ve 4. haftalarda öğretilen teknikler kullanılarak bir diyalog sahnesinin kaba kurgusunun yapılması.)
|
|
6) |
Klipleri Timeline üzerinde hareket ettirme. (Moving Clips in the timeline)
-Trim
-Roll Edit-Ripple Edit.
-Split Edit (L-CUT)
|
|
7) |
Diyalog sahnesi “final” kurgusu (6. Haftada öğretilen “Trim” ve “L Cut” tekniklerini kullanılarak bir diyalog sahnesinin final kurgusunun yapılması.) |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Temel Kesmeler ve Uyum Kesmeleri
Sinemasal Zaman ve Sinemasal Mekan
Plan Sekans, Jump Cut, Paralel Kurgu, Montaj Sekans, Eksilti Kurgusu
|
|
10) |
Belgesel kurgusu.
Röportaj ve B-Roll
|
|
11) |
Opacity
-Video Fade In ve Video Fade Out
-Geçmeler (Transitions)
-Geçmeler’i Manüpüle Etmek (Editing transitions)
-Filtreler ve Efektler (Filters and Effects)
-Render.
Belgesel projesi kurgusuna devam
|
|
12) |
Ses Seviyeleri ve Ses Geçişleri
- Videoda Text Kullanımı
- Görüntüyü hızlandırma, Yavaşlatma, Donuk Kare
Belgesel Projesi Final kurgusu.
|
|
13) |
Aksiyon Sahnesi Kurgusu
|
|
14) |
Kurgusu bitmiş bir projenin farklı formatlarda çıkışını almak (export etmek).
Master
h.264 Mpeg 4
Alternatif Kurgu Biçimleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
5 |
2) |
Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. |
5 |
3) |
Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. |
|
4) |
Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
1 |
5) |
Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. |
|
6) |
Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
4 |
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. |
3 |
8) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
|
9) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
4 |
10) |
Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. |
|
11) |
Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. |
3 |
12) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
5 |