Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hareketli Görüntü Kavramı.
Kurgunun tarihsel gelişimi.
"Lev Kuleshov Deneyi".
"The Great Train Robbery".
D.W. Griffith ve Sergei Eisenstein filmlerinden örnek sahnelerin incelenmesi.
Kurgu teknolojisinin tarihsel gelişimi : Fiziksel kurgu (Moviola-Flatbad), Analog-Linear sistemler (Tape to Tape) ve “Non Linear Editing” sistemleri.
|
Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği, Cem Yıldırım. |
2) |
OSX işletim sistemine giriş.
Çözünürlükler ve Frame rates.
DaVinci Resolve arayüzüne giriş.
Ham çekimleri import etmek: Media Pool ve Media Page.
Ana Pencereler ve monitörler.
Sekans Ayarları.
Playhead ve Timecode.
Sellection (In-Out).
Overwrite Edit (3 noktalı kurgu).
1. Uygulama projesi kaba kurgusu.
|
The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 18.
The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18. |
3) |
Apend Edit.
Razor Blade (Add edit).
Delete – (Ripple Delete).
Insert Edit.
Copy- Paste - Paste insert.
Analitik Kurgu ve Devamlılık 1: Bir sahnenin farklı açı ve ölçeklerden yapılmış çekimlerle kurgulanması.
|
The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 18.
The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18.
|
4) |
Trim mode: Roll, Ripple.
Analitik Kurgu ve Devamlılık 2: Bir sahnenin farklı açı ve ölçeklerden yapılmış çekimlerle kurgulanması.
1. Uygulama projesi final kurgusu, revizyonları ve değerlendirmesi.
Kurgusu bitmiş bir projenin çıkışını almak (export etmek).
Quick Export.
|
The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18.
|
5) |
Temel çekim ölçekleri ve açılar.
Diyalog sahnesi “kaba” kurgusu.
Match Frame.
|
The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18. |
6) |
Split Edit (L-CUT ve J Cut).
Tepki çekimleri.
Diyalog sahnesi “final” kurgusu (“Trim” ve “L Cut” tekniklerini kullanılarak bir diyalog sahnesinin final kurgusunun yapılması).
Atmosfer sesi Kullanımı.
|
The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18. |
7) |
Diyalog sahnesi final kurgusu revizyonları ve değerlendirmesi. |
The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18. |
8) |
Ara Sınav.
|
|
9) |
Temel Kesmeler ve Uyum Kesmeleri.
Sinemasal Zaman ve Sinemasal Mekan.
Match Cut, Jump Cut, Plan Sekans Paralel Kurgu, Montaj Sekans, Eksilti Kurgusu.
|
Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği, Cem Yıldırım. |
10) |
Geçmeler (Transitions).
Filtreler ve Efektler .
Render CACHE.
Speed: Görüntüyü hızlandırma, Yavaşlatma, Donuk Kare.
|
The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18.
The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 18.
|
11) |
Videoda Text Kullanımı.
Belgesel Projesine Giriş.
Röportaj ve B-Roll.
|
The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18.
The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 18.
|
12) |
Belgesel Projesi kaba kurgusu.
|
The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18.
The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 18.
|
13) |
Belgesel Kursusunda B-Roll Ekleme, Jump Cut gizleme, Smoot Cut.
“ES” ve “INTRO” Bölümlerinin hazırlanması.
Ses Seviyeleri ve Ses Geçişleri
Normalizing Audio
Müzik Miksajı
|
The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18.
The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 18.
|
14) |
Belgesel Projesi Final kurgusu değerlendirmesi
Kontrol ve Revizyonların tamamlanması.
|
The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18. |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği, Cem Yıldırım, Urzeni Yayınları, 2019
2. The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 18, Chris Roberts and Simon Hall, Blackmagic Design Pty Ltd, 2023.
3. The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18, Chris Roberts, Blackmagic Design Pty Ltd, 2023. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği, Cem Yıldırım, Urzeni Yayınları, 2019
2. The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 18, Chris Roberts and Simon Hall, Blackmagic Design Pty Ltd, 2023.
3. The Editor’s Guide to DaVinci Resolve 18, Chris Roberts, Blackmagic Design Pty Ltd, 2023. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
5 |
2) |
Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. |
5 |
3) |
Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. |
|
4) |
Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
1 |
5) |
Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. |
|
6) |
Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
4 |
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. |
3 |
8) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
|
9) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
4 |
10) |
Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. |
|
11) |
Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. |
3 |
12) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
5 |