Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere iktisatta kullanılan matematiksel yöntemlerin ve modellemenin temellerini öğreterek iktisadi modelleri anlama, çözümleme, yorumlama ve iktisadi model kurma becerisi kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; iktisadi modeller, iktisatta denge analizi, doğrusal modeller ve matris cebiri, karşılaştırmalı durağanlıklar ve türev kavramı, genel fonksiyon modellerinde karşılaştırmalı durağanlık çözümlemesi, optimizasyon problemleri, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, eşitlik kısıtları altında optimizasyon, iktisadi dinamiklik ve integral kalkülüsü, birinci mertebe diferansiyel denklemler ve birinci mertebe fark denklemleri konularını kapsar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İktisadi Modeller |
Chiang 1. ve 2. bölüm okuma |
2) |
İktisatta Denge Analizi |
Chiang 3. bölüm okuma ;
Sınıksaran 2. Bölüm okuma
|
3) |
Doğrusal Modeller ve Matris Cebiri |
Chiang 4. bölüm okuma ;
Sınıksaran 8. Bölüm okuma
|
4) |
Doğrusal Modeller ve Matris Cebiri |
Chiang 5. bölüm okuma ;
Sınıksaran 8. Bölüm okuma
|
5) |
Karşılaştırmalı Durağanlıklar ve Türev Kavramı |
Chiang 6. bölüm okuma |
6) |
Türev Alma Kuralları ve Karşılaştırmalı Durağanlıklarda Kullanışları |
Chiang 7. bölüm okuma ;
Sınıksaran 3. Bölüm okuma
|
7) |
Genel Fonksiyon Modellerinde Karşılaştırmalı Durağanlık Çözümlemesi |
Chiang 8. bölüm okuma ;
Sınıksaran 3. Bölüm okuma
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Optimizasyon Problemleri |
Chiang 9. bölüm okuma ;
Sınıksaran 3. Bölüm okuma
|
10) |
Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar |
Chiang 10. bölüm okuma ;
Sınıksaran 4. Bölüm okuma
|
11) |
Eşitlik Kısıtları Altında Optimizasyon |
Chiang 12. bölüm okuma ;
Sınıksaran 6. Bölüm okuma
|
12) |
İktisadi Dinamiklik ve İntegral Kalkülüsü |
Chiang 14. bölüm okuma ;
Sınıksaran 5. Bölüm okuma
|
13) |
Sürekli Zaman: Birinci Mertebe Diferansiyel Denklemler |
Chiang 15. bölüm okuma ;
Sınıksaran 7. Bölüm okuma
|
14) |
Kesikli Zaman: Birinci Mertebe Fark Denklemleri |
Chiang 16. bölüm okuma |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ekonomi bilimiyle ilgili temel kavramlara, teorilere, varsayımlara ve yöntemlere hâkim olur. |
5 |
2) |
İktisadi, idari ve sosyal bilimlere dair temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve olayları disiplinlerarası bir çerçevede değerlendirme becerisi kazanır. |
5 |
3) |
İktisadi olgulara ve olaylara kavramsal ve analitik yaklaşma ve bilimsel olayları geniş bir bakış açısıyla değerlendirme becerisine sahip olur. |
5 |
4) |
İktisadi ve finansal değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkisini kavrar. |
5 |
5) |
Teori ve pratik arasında ilişkiler kurarak güncel ekonomik gelişmeleri kavrama, analiz etme ve rasyonel şekilde yorumlama yetisine sahip olur. |
4 |
6) |
İktisadi ve finansal verileri, grafikleri ve göstergeleri yorumlama ve analiz edebilme yetisi kazanır. |
3 |
7) |
Genel iktisadi sistem ve para-maliye politikalarının etkinliğini ve bunların temel iktisadi değişkenler ve piyasalar üzerindeki etkilerini değerlendirme becerisine sahip olur. |
2 |
8) |
Yaşanan iktisadi gelişmelerin aynı zamanda tarihsel bir boyutunun olduğu bilincini kazanır. |
1 |
9) |
Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarını kullanarak araştırmalar yapma, veri toplama ve istatistiki ve ekonometrik teknikleri kullanarak analiz yapma becerisi kazanır. |
2 |
10) |
Makale, rapor, proje, sunum gibi akademik çalışmaları bilimsel, mesleki ve etik kurallara uygun şekilde hazırlama becerisi kazanır. |
2 |
11) |
Grup projelerinde yer alarak sorumluluk alma, uyumlu çalışma ve zaman yönetimi becerisi elde eder. |
2 |
12) |
Ekonomi alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve hayat boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |