Yeni Medya ve İletişim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC103 | ||||||||
Ders İsmi: | İletişim Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AZİZ TAMER GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AZİZ TAMER GÜLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ilk uygarlıkların iletişim araçlarından sosyal medyaya kadar uzanan iletişim tarihi boyunca iletişim türlerini incelemek, iletişimin günümüzdeki durumunu belirlerken gelecekteki konumunu da tahmin edebilmek için gerekli birikimi kazandırabilmektir. |
Dersin İçeriği: | Ders; sözsüz iletişim, sözlü kültür ve belleğin gücü, retorik ve diyalektik, yazılı kültür, alfabenin etkisi, matbaa çağında insanlık, görsel-işitsel iletişim çağında insanlık, internet çağında insanlık gibi konuları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İlk Uygarlıkların İletişim Araçları (antik uygarlıklarda iletişim araçları, yazısız uygarlık, yazının kökenleri) | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Konuşma Çağında İnsanlık (okuryazarlık, yazı ve alfabe etkisi, sözlü kültür, şiir) | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Elyazmaları Çağında İnsanlık (el yazmalı/chirografik kültür, Yunan uygarlığı) | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Retorik (ethos, pathos, logos, metafor, dil kalıpları) | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Matbaa Çağında İnsanlık (basım devrimi, kâğıt ve baskı, loncalar, baskı teknolojisi, ilk modern okuryazarlıklar, haber) | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Kapitalizmin Doğuşu, Aydınlanma, Sanayi Devrimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | İletişim Tarihi’nden Kişiler ve Görüşler (Mc Luhan, Marks, Harold Innis, Walter Ong…) | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Vize Sınavı | Anlatılan bütün konular |
9) | Görsel- İşitsel İletişim Çağında İnsanlık | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Telefon, Telgraf, Yeni Gazetecilik | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Görüntü ve Ses (fotoğraf haberciliği, sinema) | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Radyo (radyonun ilk zamanları, radyonun altın çağı, Orson Welles) | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Televizyon | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Dijital Çağda İnternet, Sosyal Medya | Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Marshall T. Poe, İletişim Tarihi, 2. Baskı, Islık Yayınları, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | David Crowley- Paul Heyer, İletişim Tarihi, 5.Baskı, Siyasal Kitabevi, 2019 Uğur Gündüz, İletişim Tarihi, İst. Üniv. Açık ve Uzaktan Eğt. Fak. Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |