Bilişim Sistemleri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EFC203
Ders İsmi: Nesne Tabanlı Programlama Temelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SUAT UĞURLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SUAT UĞURLU
Dr. Öğr. Üyesi SAJJAD NEMATZADEH MİANDOAB
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı nesneye yönelik programlama konu ve kavramlarına giriş yapmaktır. Bu amaca yönelik olarak Java dili ile temel programlama teknikleri ile nesne tabanlı programlamanın nasıl yapıldığı öğrenilecektir. Sınıflar, nesneler, kapsülleme, çok biçimlilik, erişim denetleyiciler ve kalıtım hakkında bilgi edinilecektir.
Dersin İçeriği: Nesneler ve sınıflar, oluşturucular, statik değişkenler, sabitler ve yöntemler, görünürlük değiştiricileri, nesnelerin ve dizilerin yöntemlere geçirilmesi, değişmezlik, değişken kapsam, sınıf soyutlaması ve paketleme, üst ve alt sınıf kavramları, kalıtım, çoklu anlam, çiğneme, çokyükleme, soyut sınıflar, nesne yönelimli tasarım.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nesne tabanlı programlamanın temel prensiplerini açıklayabilme
2) Kaliteli yazılım geliştirme prensiplerini açıklayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Java programlama dili ile nesne tabanlı programlar yazabilme
2) Nesneye dayalı programlama prensiplerine bağlı olarak kendi sınıf ve nesne yapılarını oluşturabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kodlama hatalarını yönetebilme becerisi edinme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılım geliştirme yöntemleri tarihçesi, NTP kavramına giriş
2) Temel Nesneye Dayalı Programlama kavramları, Sınıflar, Nesneler
3) Javaya giriş, Java Dili ile ilgili temel bilgiler, veri tipleri
4) Javada sayısal veri işleme, işleçler, denetim deyimleri, döngüler
5) Java ile nesneye yönelik programlama
6) Kapsülleme ve Erişim Belirleyiciler
7) Kalıtım ve Çok Biçimlilik
8) VİZE SINAVI
9) Soyut sınıflar ve Arayüzler, İç içe sınıflar
10) Aykırı Durum Yönetimi
11) Dizi ve Koleksiyon kullanımı
12) Java'da Karakter ve Katarlar
13) Javada sıralama, arama ve giriş çıkış İşlemleri
14) SOLID prensipleri
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: An Introduction to Object-Oriented Programming with Java
C.Thomas Wu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %