Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Haber Olgusu Nedir? Nasıl Bulunur? |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Gündem Toplantısı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Haber Yazımına Giriş |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Haberin Yapısı (başlık, flaş, spot, mahreç) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Haber Dili (imla, bağlantı kelimeleri, yüklemler) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Haber Yazım Teknikleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Haberin bütününü yazma uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE SINAVI |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Özel Haber, Rutin Haber |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Haber Merkezinin Yapısı, Görev Dağılımı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Haberin Tekrar Yazımı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Yazım Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Yazım Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Yazım Uygulamaları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Atilla Girgin, Seçil Özay, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2013.
Oya Tokgöz, Temel Gazetecilik, 6. baskı, İmge Yayınevi, Ankara, 2006. |
Diğer Kaynaklar: |
Atilla Girgin, Seçil Özay, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2013.
Oya Tokgöz, Temel Gazetecilik, 6. baskı, İmge Yayınevi, Ankara, 2006.
Christopher Browne, Gazetecinin El Kitabı, Mediacat, Ankara, 2000.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
5 |
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
5 |
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
5 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
5 |
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
4 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
3 |
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
4 |
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
4 |
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
5 |
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
4 |
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
4 |