Pazarlama İletişimi (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA572
Ders İsmi: Kriz Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET NİZAR ASLAN
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Krizin ortaya çıkma süreci, izlenecek stratejiler, kriz yönetimi ve iletişimi konusunda öğrencileri bilgilendirmek
Dersin İçeriği: Krizin tanımı, kriz felsefesi ve özellikleri, Kriz türleri, evreleri, nedenleri, kriz yönetimi kapsamı, kriz yönetim stratejileri, kriz yönetim modelleri, krize yönelik örgütlenme, değişim mühendisliği, itibar yönetimi, risk yönetimi, sorun yönetimi, proaktif yaklaşım, reaktif yaklaşım, kriz yönetiminde iletişim ve halkla ilişkilerin önemi, yaşanan önemli krizlerden örnekler

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Krizi algılamayı ve fark etmeyi öğrenmek - Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler uygulamalarını bilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kriz koşullarında yürütme ve uygulama yapabilecek donanıma sahip olmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kriz ve boyutlarını ölçecek ve kavrayacak yeterlilik
2) Kriz koşullarında halkla ilişkiler etkinliklerini yürütmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kriz, Kavramsal Çerçeve Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
2) Kriz Nedir, Özellikleri nelerdir Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
3) Kriz Etmenleri ve Nedenleri Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
4) Krizin Şiddeti ve Evreleri Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
5) Kriz Öncesi Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
6) Kriz Türleri Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
7) Kriz Yönetimi Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
8) Vize Sınavı Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
9) Kriz Yönetimi ve Medya Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
10) Örgütsel Değişim ve Değişim Yönetimi Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
11) İtibar, Risk, Olay Yönetimi Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
12) Kriz Yönetimi Stratejileri Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
13) Stres Yönetimi Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
14) Genel Tekrar Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.
15) Final Sınavı Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %