Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere temel mutfak becerilerinin kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği: |
Ders; Bıçak Anatomisi, uluslararası Doğrama Teknikleri, Lezzet vericiler, Temel Stocklar, Çorbalar, Temel Soslar, Pişirme Yöntemleri, Pirinç Garnitürleri, Patates Garnitürleri, Baklagiller, Et, Tavuk, Av, Deniz Hayvanları ve sakatatlarının temizleme ve pişirme yöntemleri konularını kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bıçak Anatomisi, Çeşitleri ve Bıçak Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
2) |
Uluslararası Doğrama Teknikleri, Mice An Place ve Lezzet Vericiler |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
3) |
Temek Stockların Mutfaktaki Yeri ve Önemi, Çeşitleri, Hazırlama Yöntemleri |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
4) |
Çorbaların Mutfaklardaki Yeri ve Önemi, Çorbaların Sınıflandırılması |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
5) |
Beş Temel Sos İşlevleri, Yapısı ve Hazırlanması |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
6) |
Pişirme Yöntemleri |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
7) |
Pirinç Türleri ve Hazırlanması |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
8) |
VİZE |
|
9) |
Patates Çeşitleri ve Pişirme Yöntemleri |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
10) |
Baklagilleri Tanımak, Hazırlamak ve Pişirmek |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
11) |
Marinasyon, Etlerin kısımları ve bu kısımlara uygulanan pişirme usulleri, Et ve türevlerden yapılan yemekler ve çeşitlerinin hazırlanması |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
12) |
Kümes hayvanlarının kısımları ve bu kısımlara uygulanan pişirme usulleri, Kümes hayvanları ve türevlerden yapılan yemekler ve çeşitlerinin hazırlanması |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
13) |
Deniz hayvanlarının kısımları ve bu kısımlara uygulanan pişirme usulleri, Deniz hayvanları ve türevlerden yapılan yemekler ve çeşitlerinin hazırlanması |
Konulara ilişkin ön okumalar
|
14) |
Av hayvanlarının kısımları ve bu kısımlara uygulanan pişirme usulleri, Av hayvanları ve türevlerden yapılan yemekler ve çeşitlerinin hazırlanması,
Sakatat çeşitleri ve pişirme yöntemleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
15) |
FİNAL |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gastronomi ve aşçılık alanı ile ilgili temel olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
Menü planlama, pişirme yöntemleri, sunum ve servis, malzeme tedarik ve stok uygulamaları gibi çeşitli konularda bilgi sahibi olur ve bu yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanabilir. |
5 |
3) |
Gastronomi ve aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yemekleri hazırlar ve yeni ürün geliştirebilir. |
4 |
4) |
Değişik ülke mutfaklarının yemeklerini hazırlayabilir. |
5 |
5) |
Türk mutfağının inceliklerine hâkim olur ve Türk yemeklerini aslına uygun olarak hazırlayabilir. |
4 |
6) |
İş süreçlerini bilerek takım içerisinde verimli ve düzenli bir şekilde çalışabilir, ekibi organize edebilir ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilir. |
4 |
7) |
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilir; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilir ve kriz yönetebilir. |
1 |
8) |
Ekip içerisinde çalışabilir ve iyi iletişim kurabilir. |
2 |
9) |
Mutfak araç gereç ve ekipmanların kullanımını ve bakımını sağlayabilir. |
5 |
10) |
İlk yardım bilgi ve becerisine sahiptir. |
4 |
11) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel tutar ve geliştirebilir. |
1 |
12) |
Gastronominin temel kavramlarını, kuramlarını ve yeni akımları kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları açıklayabilir, analiz edebilir ve bu düşünceleri alanında uzman veya uzman olmayan kişilere yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
5 |
13) |
Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip edebilir ve iletişim kurabilir. |
4 |
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
5 |
15) |
Mutfaklarda verilen bir görevi doğru teknikler kullanarak, meslek standartları çerçevesinde etik değerlere bağlı kalarak yerine getirir. |
5 |
16) |
Gıda güvenliği ve kişisel hijyene dikkat eder, alanın gerektirdiği giyim ve görünüme özen gösterir. |
|
17) |
Kalite yönetim sistemlerini uygular, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|