Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Demokrasi kavramı, tarihsel arka planı |
Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İmge Kitabevi, İstanbul 2008; Ali Birinci, Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Dergah yay., İstanbul, 1990 |
2) |
Demokrasi kavramı, tarihsel arka planı |
Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İmge Kitabevi, İstanbul 2008; Ali Birinci, Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Dergah yay., İstanbul, 1990 |
3) |
Birinci Meclis, TpCF ve SCF deneyleri, Tek parti devrinde seçimler, Müstakil Grup |
Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İmge Kitabevi, İstanbul 2008; Ali Birinci, Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Dergah yay., İstanbul, 1990 |
4) |
Birinci ve İkinci Dünya Savaşı arasındaki dönemde dünyada demokrasi |
Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İmge Kitabevi, İstanbul 2008; Ali Birinci, Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Dergah yay., İstanbul, 1990 |
5) |
Çok partili hayata geçiş ve Demokrat Parti |
Ali Birinci, Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Dergah yay., İstanbul, 1990; Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İmge Kitabevi, İstanbul 2008 |
6) |
Türkiye’de askeri darbeler |
Ali Birinci, Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Dergah yay., İstanbul, 1990; Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İmge Kitabevi, İstanbul 2008 |
7) |
Türkiye’de anayasalar |
Ali Birinci, Hürriyet ve İtilaf Fırkası, Dergah yay., İstanbul, 1990; Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İmge Kitabevi, İstanbul 2008 |
8) |
VİZE SINAVI |
|
9) |
Türkiye’de anayasalar |
Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil yayınları, İstanbul, 1996; Necdet Ekinci, II. Dünya Savaşından Sonra Türkiye de Çok Partili Düzene Geçişte Dış Etkenler, Toplumsal Dönüşüm yay., İstanbul, 1997. |
10) |
1960-1980 arası Türkiye’de siyasal ve sosyal gelişmeler |
Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil yayınları, İstanbul, 1996; Necdet Ekinci, II. Dünya Savaşından Sonra Türkiye de Çok Partili Düzene Geçişte Dış Etkenler, Toplumsal Dönüşüm yay., İstanbul, 1997. |
11) |
1980-1990 arası Türkiye’de siyasal ve sosyal gelişmeler |
Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil yayınları, İstanbul, 1996; Necdet Ekinci, II. Dünya Savaşından Sonra Türkiye de Çok Partili Düzene Geçişte Dış Etkenler, Toplumsal Dönüşüm yay., İstanbul, 1997. |
12) |
Türk demokrasisinin sorunları ve imkanları |
Necdet Ekinci, II. Dünya Savaşından Sonra Türkiye de Çok Partili Düzene Geçişte Dış Etkenler, Toplumsal Dönüşüm yay., İstanbul, 1997; Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil yayınları, İstanbul, 1996 |
13) |
Türk demokrasisinin sorunları ve imkanları |
Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil yayınları, İstanbul, 1996; Necdet Ekinci, II. Dünya Savaşından Sonra Türkiye de Çok Partili Düzene Geçişte Dış Etkenler, Toplumsal Dönüşüm yay., İstanbul, 1997. |
14) |
Genel Değerlendirme |
|
15) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
4 |
2) |
Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. |
5 |
3) |
Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
2 |
4) |
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. |
3 |
5) |
Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
3 |
6) |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
7) |
Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. |
4 |
8) |
En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. |
1 |
9) |
Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
4 |
10) |
Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. |
2 |
11) |
Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
4 |
12) |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
3 |