Çizgi Film ve Animasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FCA102 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat ve Tasarım Tarihi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞENAY ALSAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KALYONCU Doç. Dr. ŞENAY ALSAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanat, tasarım ve mimarlık tarihinin gelişim sürecine dair genel bilgiler vermek; bu bilgileri toplumsal tarih içerisinde konumlandığı yer ve ilişkileri ve olayların neden-sonuç ilişkisini aktarmak. |
Dersin İçeriği: | Ders Mezopotamya, Mısır, Anadolu, Antik Yunan, Roma ve Bizans kültürlerini kapsayan tarih çizgisi ile başlayıp İslam kültürü ve Uzakdoğu kültürleri ile devam etmekte ve Rönesans, Barok, Rokoko, neo-klasizm, romantizm, viktoryen dönemle sonlanmaktadır. Belirtilen dönemlerin sanat ve kültürlerini tanıtmaktadır. Sanat eserleri ve görsel kültür nesneleri, toplumsal ve tarihsel bağlamlara dikkat çekerek karşılaştırmalı kültür çalışmaları yoluyla ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Bu ders, konu anlatımı ve tartışmalar, ayrıntılı okumalar ve eğitim gezileriyle desteklenmektedir. Bu ders kapsamında mimarî terminoloji de tanıtılmaktadır. Ayrıca bu derste öğrencilere Batı dışındaki önemli kültürler de tanıtılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, amacı, yöntemi, öneriler. Sanayi Devrimi öncesi dönemlerin özellikleri ve üretim anlayışları. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
2) | 1851 Sanayi Devrimi ve sonrasında sanat ve tasarım karakteristikleri. Başlıca kültürel, teknik ve kentsel dönüşümler. Arts and Crafts. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
3) | -18.Yüzyıl ve Sonrası Sanat Akımları (Neoklasizm, rejans, Viktoryen Dönem, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Sembolizm, Art Noveau -18.Yüzyıl ve Sonrası Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
4) | -18.Yüzyıl ve Sonrası Sanat Akımları (Neoklasizm, rejans, Viktoryen Dönem, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Sembolizm, Art Noveau -18.Yüzyıl ve Sonrası Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
5) | -18.Yüzyıl ve Sonrası Sanat Akımları (Neoklasizm, rejans, Viktoryen Dönem, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Sembolizm, Art Noveau -18.Yüzyıl ve Sonrası Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
6) | Bauhaus ve De Stijl. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
7) | Bauhaus ve Stijl. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
8) | Vize haftası. (Sınav tarihini kontrol ediniz.) | |
9) | -20. Yüzyıl’da Sanat (Fovizm, Ekspresyonizm/Dışa vurumculuk, Kübizm, Füturizm, Abstraksyon, Dadaizm, Sürrealizm -20.Yüzyıl Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
10) | -20. Yüzyıl’da Sanat (Fovizm, Ekspresyonizm/Dışa vurumculuk, Kübizm, Füturizm, Abstraksyon, Dadaizm, Sürrealizm -20.Yüzyıl Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
11) | -20. Yüzyıl’da Sanat (Fovizm, Ekspresyonizm/Dışa vurumculuk, Kübizm, Füturizm, Abstraksyon, Dadaizm, Sürrealizm -20.Yüzyıl Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
12) | -İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Sanat (Soyut Resim, Metafizik Resim, Dadaizm, Pop Art....) -İkinci Dünya Savaşı Sonrası Mimarlık. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
13) | - İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Sanat (Soyut Resim, Metafizik Resim, Dadaizm, Pop Art....) -İkinci Dünya Savaşı Sonrası Mimarlık Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
14) | - Dünyada ve Türkiye’de Çağdaş Sanata Giriş - Günümüz Mimarlığı Genel Tekrar. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
15) | Final sınavı. (Sınav tarihini kontrol ediniz.) | |
16) | Final sınavı. (Sınav tarihini kontrol ediniz.) |
Ders Notları / Kitaplar: | • Artun, A.(Der.), Örge, N.(Der.) (2017), Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat, İletişim Yayınları, İstanbul. • Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. • Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. • Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. • Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | • Bazin, G. (2015), Sanat Tarihi: Sanatın İlk Örneklerinden Günümüze, Kabalcı Yayınevi, İstanbul. • Cragoe, C.D., Binalar Nasıl Okunur?, YEM Yayın, İstanbul, 2011 • Gezgin, İ. (2008), Sanatın Mitolojisi, Sel Yayıncılık, İstanbul. • Gibson, C., Semboller Nasıl Okunur?, YEM Yayın, İstanbul, 2012 • Kolektif, Mimarlık, NTV Yayınları, İstanbul, 2009 • Kolektif, Sanat, NTV Yayınları, İstanbul, 2007 • Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları, Yapı Kredi Yayınları. İstanbul • Melick, T., Fortenberry, D. (2015). Tarih Boyunca Sanat: Dünya Sanat Tarihinde Üsluplar ve Akımlar, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. • Tanyeli, U., Sözen, M., (2011), Sanat Kavramı ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul. • Wölfflin, H. (2015), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | ||||||||||||||
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | ||||||||||||||
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | ||||||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | ||||||||||||||
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | |
2) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |
3) | Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
4) | Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | |
5) | Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |
6) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | |
8) | Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | |
10) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | |
11) | Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
12) | Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |
13) | Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |
14) | Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | |
15) | Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |