Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF208
Ders İsmi: Görüntü İşleme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CENK KAPTAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ÖZLEM ŞİMŞEK
Doç. Dr. SEVGİ AKA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, dijital fotoğraf ve video üretiminin temel metotlarını öğretmeyi hedefler. Öğrencinin dijital fotoğraf ve video imajları üretme alanında temel bilgiye sahip olarak yaratıcılığını destekleyecek ve geliştirecek teorik ve pratik temel zemin oluşturabilmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders, temel fotoğraf ve video teknikleri ve terminolojisinin öğrenilmesi, temel tasarım prensiplerinin fotoğrafta uygulanması, alana dair temel metinlerin incelenmesini kapsamaktadır. Ders içerisinde uygulamaya yer verilerek öğrencilerden de ödevleri için araştırma ve çekim yapması kısa sunumlarla çalışmalarını paylaşmaları beklenmektedir. Öğrencilere teorik bilgiler, fotoğraf ve video sanatı tarihinden görsel örneklerle desteklenerek aktarılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fotoğrafın tarihi hakkında bilgi sahibidir.
2) Fotoğraf tarihinin önemli isimleri ve onların yapıtları hakkında bilgi sahibidir.
3) Hareketli görüntünün tarihi hakkında temel düzeldeyde bilgi sahibidir.
4) Video sanatının önemli isimleri ve yapıtları hakkında temel düzeldeyde bilgi sahibidir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel fotoğraf ve video üretim teknikleri hakkında bilgi sahibidir ve bunları uygulayabilir.
2) Kendi çektiği fotoğrafları ve videoları sayısal olarak giriş seviyesinde düzenleyebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Görsel iletişim tasarımı problemlerine yönelik fotoğraf ve video üretimleri gerçekleştirebilir.
2) Kendi üretimi ve diğer fotoğraf ve video eserlerini okuma konusunda temel düzeyde yetkinliğe ulaşır.
3) Kendi çalışmalarını görsel iletişim tasarımı yaratımı olarak ortaya koyabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Derste öğrendikleri ile farklı konular üzerinde fotoğraf ve video çekim çalışmaları yapabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin işleyişi hakkında bilgi ve tanıtımı. Fotoğrafın kısa tarihi.
2) Fotoğraf kamerasının özellikleri ve kullanımı. Fotoğraf kamerası nasıl çalışır? Diyafram ve perde (örtücü) nedir? Neden ikisine de ihtiyaç duyuyoruz?
3) Kamera ve lens seçimi. Ödev.
4) Ödev eleştirisi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
5) Fotoğrafta kompozisyon. Ödev.
6) Ödev eleştirisi. Fotoğrafta kompozisyon devam. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
7) Fotoğrafta ışık ve yönleri. Ödev.
8) Ara sınav. (Sınav gününü kontrol ediniz.)
9) Ödev eleştirisi. Photoshop’da temel görüntü işlemeye giriş.
10) Photoshop’da temel görüntü işleme, çözünürlük ayarları, alan seçme, renk düzenleme. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
11) Video kamerası kullanımı. Ödev.
12) Ödev eleştirisi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
13) Video görüntüsü üretmeye giriş.
14) Sunum ve ödev.
15) Sunum ve ödev eleştirisi.
16) Final sınavı. (Sınav gününü kontrol ediniz.)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fotokopi olarak dağıtılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Dijital fotoğrafçının el kitabı : fotoğraflarınızı profesyonellerinki gibi gösterecek adım adım ipuçları / Kelby, Scott ; çev.: Mehmet Çömlekçi
Fotoğrafçılar için eleştirel kuram / Grange, Ashley La ; çev.: Elif Özdemir; hzrl. Mehmet Öznur; tas.: Aydın Gökay
Freund, Gisele. Fotoğraf ve Toplum. çev. Şule Demirkol. İstanbul: Sel Yayınları, 2006.
On photography / Sontag, Susan, 1933-2004
Camera Lucida. Roland Barthes çev. Reha Akçakaya. 3. bs. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları, 1996.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %