Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARC105 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimari İletişim Teknikleri I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNCÜL KIRLANGIÇ IŞIL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi Paria VALİZADEH Prof. Dr. EMINE DILAY GÜNEY Dr. Öğr. Üyesi TUNA KAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İletişim Medyalarından, kolaj, fotoğraflama ile imge üretme, eskiz, maket, video gibi çeşitli medyaların tanıtılması ve sunum biçimlerinin tasarlanması amacıyla bu araçların uygulamalarının yapılması bu dersin amacını oluşturur. Bu dersin sonunda tasarım kavramlarını imgeye dönüştürme, bu yolla öğrencinin kendi ifade tekniğini keşfetmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, eskiz yapma, kolaj, çeşitli tekniklerle maket yapma, fotoğraf ve imge oluşturma, hareketi mekanın içine alan video görüntülemelerinin atölyede uygulama yaparak öğrenilmesinden oluşmaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Mimari temsiliyet terimin tanıtımı ve çeşitleri : Sezgisel temsiliyet | |
3) | Eskiz nedir? İç Mekân Eskiz Çalışması | |
4) | Eskiz çalışmaları: Dış Mekân Eskiz Çalışması: İstanbul Gezisi | |
5) | Kavramsal Anlatım-Kolaj Tekniği Plan Kesit Kolajı | |
6) | Kavramsal Anlatım- Fotoğraf ve imge yaratma İmge Oluşturma Denemeleri | |
7) | Kavramsal Anlatım- Fotoğraf ve imge yaratma Bir Tasarım Kavramın Fotoğraf İmge Yoluyla Betimlenmesi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Rölyef Teknikleri Rölyef Kesit, Rölyef Plan, Rölyef Görünüş Çalışmaları | |
10) | Maket Teknikleri Tek Malzeme İle Maket Tekniği | |
11) | Maket Teknikleri Kesit Maket Çalışması | |
13) | Mekânda Hareketinin Temsiliyeti- Storyboard Çalışması | |
14) | Mekânda Hareketinin Temsiliyeti- Video Denemesi | |
15) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Barthes R., 1992, Camera Lucida, Fotoğraf Üzerine Düşünceler, çev.: Akçakaya R., Altıkırkbeş Yayın 2. Barthes R., 1996, Göstergeler İmparatorluğu, çev.: Yücel T. ,YKY 3. Berger J. ,1986, Görme Biçimleri, çev. : Salman Y. , Metis Yayınları 4. Burnett R., 2004, İmgeler Nasıl Düşünür, çev.: Pusar G., Metis Yayınları 5. Ching F. , 1996, Architectural Graphics, Architectural Press 6. Pottmann, Asperl, Hofer, Kilian, 2007, Architectural Geometry, Bentley Institute Press 7. Sütcü Ö. Y, 2005, Gilles Deleuze’de İmge Hareketi Olarak Sinemanın Felsefesi, Es Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | 1. Barthes R., 1992, Camera Lucida, Fotoğraf Üzerine Düşünceler, çev.: Akçakaya R., Altıkırkbeş Yayın 2. Barthes R., 1996, Göstergeler İmparatorluğu, çev.: Yücel T. ,YKY 3. Berger J. ,1986, Görme Biçimleri, çev. : Salman Y. , Metis Yayınları 4. Burnett R., 2004, İmgeler Nasıl Düşünür, çev.: Pusar G., Metis Yayınları 5. Ching F. , 1996, Architectural Graphics, Architectural Press 6. Pottmann, Asperl, Hofer, Kilian, 2007, Architectural Geometry, Bentley Institute Press 7. Sütcü Ö. Y, 2005, Gilles Deleuze’de İmge Hareketi Olarak Sinemanın Felsefesi, Es Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama | |||||||||||
2) Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma | |||||||||||
3) Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme | |||||||||||
4) İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma | |||||||||||
5) Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. | |||||||||||
6) Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama | |||||||||||
7) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma | |||||||||||
8) Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma | |||||||||||
9) Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma | |||||||||||
10) Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme | |||||||||||
11) Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi | |||||||||||
12) Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama | 3 |
2) | Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma | 5 |
3) | Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme | 1 |
4) | İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma | 4 |
5) | Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. | 2 |
6) | Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama | 1 |
7) | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma | 1 |
8) | Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma | 1 |
9) | Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma | 1 |
10) | Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme | 1 |
11) | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi | 1 |
12) | Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 12 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |