Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma,
Uygulama projesi yapılacak tasarımın belirlenmesi
|
Çalışılacak proje önerilerinin getirilmesi.
Bilgisayar ve gerekli programların kurulmuş olması. |
2) |
Çevresel faktörlere yönelik yapısal kararların belirlenmesi |
Projeleri ile ilgili malzeme ve tasarıma yönelik alternatifler. |
3) |
Taşıyıcı sistemin oluşturulması |
Konulara ilişkin ön okumalar. |
4) |
Taşıyıcı sistemin oluşturulması. |
Konulara ilişkin ön okumalar. |
5) |
Temel detayı kurgulanması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Temel detayı kurgulanması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Çatı strüktürü belirlenmesi ve detay tasarımı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Çatı strüktürü belirlenmesi ve detay tasarımı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kapı ve pencere detay tasarımı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Merdiven detay tasarımı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Merdiven detay tasarımı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Merdiven detay tasarımı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Proje tartışmaları |
Proje çalışması. |
14) |
Proje tartışmaları |
Proje çalışması |
15) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1) Neufert,E., 2019, Neufert Yapı Tasarımı, Beta Yayıncılık, İstanbul
2) Sarı, A., 2019, Düşey Sirkülasyon Araçları Merdivenler, YEM Yayın, İstanbul
3) Ambrose, J., Tripeny, P., 2012. Building structures. Hoboken, N.J.: Wiley Hegger, M., Auch-Schwelk, V., Fuchs, M., & Rosenkranz, T., 2006. Construction materials manual. Basel: Birkhäuser
4) Rich, P., Dean, Y., 1999. Principles of Element Design. Oxford: Architectural Press.
5) Wienand, N., 2008. Materials, Specification and Detailing: Foundations of Building Design. Abingdon: Taylor & Francis. |
Diğer Kaynaklar: |
1) Neufert,E., 2019, Neufert Yapı Tasarımı, Beta Yayıncılık, İstanbul
2) Sarı, A., 2019, Düşey Sirkülasyon Araçları Merdivenler, YEM Yayın, İstanbul
3) Ambrose, J., Tripeny, P., 2012. Building structures. Hoboken, N.J.: Wiley Hegger, M., Auch-Schwelk, V., Fuchs, M., & Rosenkranz, T., 2006. Construction materials manual. Basel: Birkhäuser
4) Rich, P., Dean, Y., 1999. Principles of Element Design. Oxford: Architectural Press.
5) Wienand, N., 2008. Materials, Specification and Detailing: Foundations of Building Design. Abingdon: Taylor & Francis.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama |
|
2) |
Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma |
|
3) |
Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme |
|
4) |
İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma |
|
5) |
Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma. |
|
6) |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama |
|
7) |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma |
|
8) |
Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma |
|
9) |
Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma |
|
10) |
Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme |
|
11) |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi |
|
12) |
Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma |
|