Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARC402
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 10
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMINE DILAY GÜNEY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. EMINE DILAY GÜNEY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin mimarlık eğitimi ve öğretimi boyunca edindiği bilgi ve becerileri, verilen mimari tasarım problemine bağlı olarak, bir mimari proje çalışmasını bireysel yaklaşımı ile geliştirmesi ve anlatmasıdır.
Dersin İçeriği: Bitirme projesinde, Mimarlığın kuram, teknoloji ve kent-çevreye ait problemlerini birlikte ele alarak, mimarlık kuramlarının ışığında özgün çözüm önerilerini geliştirilmesi beklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tasarım alanının, doğal çevresel faktörlerini çözümler.
2) Tasarım alanının tarihsel topoğrafyası hakkında verileri bir araya getirir.
3) Tasarım projesinin programını tasarlar.
4) Program ve strüktür arasındaki ilişkiyi tasarlar ve mimari projenin detaylarını çözümler.
5) Mimari projenin sunumunu tasarlar.
6) Analiz ve proje bilgilerini raporlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin konunun tanıtımı Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması
2) Proje konusu Ön Hazırlıkların Yapılması; Haritalamalar, Çevre koşulları Diagramlarının Hazırlanması, Bağlama ilişkin diagramların hazırlanması Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması
3) Proje konusu Ön Hazırlıkların Yapılması; Haritalamalar, Çevre koşulları Diagramlarının hazırlanması, Bağlama ilişkin diagramların hazırlanması. Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması
4) Mimari programlarının yaratıcı biçimde hazırlanması Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması
5) 1. Jüri Değerlendirmesi Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması
6) Mimari tasarım fikrinin bütüncül olarak geliştirilmesi Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması
7) Mimari tasarım fikrinin bütüncül olarak geliştirilmesi Arasınava hazırlanılması
8) VIZE- 2. Jüri
9) Mimari tasarım fikrinin bütüncül olarak geliştirilmesi Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması
10) Mimari tasarım fikrinin bütüncül olarak geliştirilmesi Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması
11) 3. Jüri Değerlendirmesi Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması
12) Mimari Projenin tüm detaylarıyla hazırlanması Ders için önerilen kaynaklardan verilen metnin okunması
13) Eskiz Sınavı Yılsonu sunumlarının hazırlanması
14) Ön Teslim Final Sınavına Hazırlanılması
15) FİNAL-JÜRİ

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tschumı B., 1995. Event-Cities, The MIT Press, Londra.
Diğer Kaynaklar: 1. Tschumı B., 1995. Event-Cities, The MIT Press, Londra.
2. Vyzoviti S. , 2008, Folding Architecture, BISPUBLISHER, London
3. The Metapolis Dictionary Of Advanced Architecture, 2003, ACTAR
4. Eisenman Peter, 1999, Diagram Diaries, Thames&Hudson, London
5. Spuybroek Lars, 2004, “Nox: Machining Architecture” Thames&Hudson, London
6. Architecture and Urbanism. 2002, Herzog de Mouron
7. Guallart Vincent, 2008, Geo Logics, Geography Information Architecture, ACTAR, Barcelona/New York
8. Sasaki Mutsuro, 2007, Morphogenesis of Flux Structure, AA Publications, London
9- Kong Jyanzi, 2011, Geometry of the Unconscious, an Uncertain Truth in Architecture, Page One Publishing
10-Güner D., 2012,”Performans Ve Edimsellik Olarak Mimarlık” ege mimarlık dergisi
11-Aydınlı S., 2012, “Aylak Ve Muğlak Kent Deneyimleri” Skopdergi - sayı 2

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama
2) Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma
3) Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme
4) İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma
5) Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma.
6) Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama
7) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma
8) Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma
9) Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma
10) Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme
11) Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi
12) Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama
2) Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma
3) Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme
4) İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma
5) Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma.
6) Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama
7) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma
8) Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma
9) Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma
10) Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme
11) Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi
12) Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %