Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA107
Ders İsmi: Dijital Fotoğraf
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA
Öğr.Gör. ÇAĞAN ÇANKIRILI
Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, dijital fotoğraf üretiminin temel metotlarını öğretmeyi hedefler. Öğrencinin dijital fotoğraf imajları üretme alanında temel bilgiye sahip olarak yaratıcılığını destekleyecek ve geliştirecek teorik ve pratik temel zemin oluşturabilmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders, temel fotoğraf teknikleri ve terminolojisinin öğrenilmesi, temel tasarım prensiplerinin fotoğrafta uygulanması, alana dair temel metinlerin incelenmesini kapsamaktadır. Ders içerisinde uygulamaya yer verilerek öğrencilerden de ödevleri için araştırma ve çekim yapması kısa sunumlarla çalışmalarını paylaşmaları beklenmektedir. Teorik bilgiler öğrencilere fotoğraf sanatı tarihinden görsel örneklerle desteklenerek aktarılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci fotoğrafın tarihi hakkında bilgi sahibidir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel fotoğraf teknikleri hakkında bilgi sahibidir ve bunları uygulayabilir.
2) Kendi çalışmalarını görsel iletişim tasarımı yaratımı olarak ortaya koyabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kendi üretimi ve diğer fotoğraf eserlerini okuma konusunda temel düzeyde yetkinliğe ulaşır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin tanıtımı. -
2) Fotoğrafın kısa tarihi. Fotoğraf kamerasının özellikleri ve kullanımı. Fotoğraf kamerası nasıl çalışır? Diyafram ve perde (örtücü) nedir? Neden ikisine de ihtiyaç duyuyoruz? Konulara ilişkin çalışmalar
3) Kamera ve lens seçimi. Konulara ilişkin açıklamalar
4) Fotoğrafta ışık ve kompozisyon. proje Konulara ilişkin çalışmalar
5) Proje eleştirisi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
6) Fotoğraflar nasıl anlam kazanır? Konulara ilişkin ön okumalar
7) Beyaz Dengesi Konulara ilişkin ön okumalar
8) Ara Sınav Sınav hazırlığı
9) Fotoğraf Sanatçıları Konulara ilişkin çalışmalar
10) Fotoğraf sanatçıları, öğrenci sunumları Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda hazırlık yapmaları beklenir.
11) Fotoğraf sanatçıları, öğrenci sunumları Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda hazırlık yapmaları beklenir.
12) Örnekler ve kullanılan teknikler Konulara ilişkin çalışmalar
13) Örnekler ve kullanılan teknikler Konulara ilişkin çalışmalar
14) Final ödevi açıklaması - Tipoloji Konulara ilişkin çalışmalar
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fotokopi olarak dağıtılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Dijital fotoğrafçının el kitabı : fotoğraflarınızı profesyonellerinki gibi gösterecek adım adım ipuçları / Kelby, Scott ; çev.: Mehmet Çömlekçi
Fotoğrafçılar için eleştirel kuram / Grange, Ashley La ; çev.: Elif Özdemir; hzrl. Mehmet Öznur; tas.: Aydın Gökay
Photography : a concise history : 136 illustrations, 8 in color / Jeffrey, Ian
On photography / Sontag, Susan, 1933-2004.
Camera lucida : fotoğraf üzerine düşünceler / Barthes, Roland, 1915-1980 ; çev.: Reha Akçakaya

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 4
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 5
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 3
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 4
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 4
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 3
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100