Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA301
Ders İsmi: Grafik Tasarım III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 2 0 10
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÇAĞAN ÇANKIRILI
Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Önceki yıllarda edinilen grafik tasarımın temel bilgilerini, grafik proje üretiminde kullanabilme yeteneği kazandırmak hedeflenmektedir. Grafik tasarım alanında güncel tasarım eğilimleri, başarılı örnekleri paylaşılarak uygulamalar yaptırılır.
Dersin İçeriği: Öğrencilere anlatılan konu örneklendirmeler ve tarihsel süreçteki üretimlerle bağdaştırılarak sunulur. Önceki dönemde edindikleri bilgileri bir üst seviyede kullanarak verilen projeyi özgün bir şekilde çözülmesi ve eskiz ile tasarım yapıp ardından projeyi bitirmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme
2) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda anlayabilme becerisine sahip olabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Büyük ölçekli bir iletişim tasarımı projesi geliştirmeye yönelik profesyonel ve entelektüel bir yaklaşım geliştirebilmek
2) Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlayabilme
3) Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve ikna becerisine sahip olabilme
2) Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Disiplinlerarası ortak çalışabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kariyer yolunda gelecekte yönleneceği alanı belirlemek için kişisel ilgileri keşfedebilecek bilgiye sahip olmak
2) Yenilikçi proje tanımları ve profesyonel proje planlaması ve zaman yönetimi yeteneği geliştirebilmek
3) Profesyonel tasarım yazılımlarını uygulama becerisi ve projenin uygulanması için gerekli yeni araç ve yöntemleri araştırma ve öğrenme yeteneğini geliştirmek, özgün üretimler ortaya koymak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sanat ve tasarım problemlerini çözümlerken çevre bilincine sahip olabilme
2) Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentiler, notlandırma sistemi. Projenin ve haftalık programın açıklanması. -
2) Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi Projeyle ilgili öğrenci eskizleri
3) Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, yorumlanması ve yorumlar dahilinde geliştirilmesi Öğrenci eskiz ve taslakları
4) Birinci projenin teslim edilmesi ve sunumu. İkinci projenin verilmesi Öğrenci bitmiş proje teslimleri, sonraki projeler için örnek çalışmalar
5) Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi Projeyle ilgili eskizler
6) Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, yorumlanması ve yorumlar dahilinde geliştirilmesi. Öğrenci eskiz ve taslakları
7) Projenin teslim edilmesi ve sunumu. Öğrenci eskiz ve taslakları
8) Ara Sınav -
9) Üçüncü proje açıklaması, ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi Örnek çalışma gösterimi
10) 3. proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, yorumlanması ve yorumlar dahilinde geliştirilmesi. Öğrenci eskiz ve taslakları
11) 3. projenin teslim edilmesi ve sunumu. Final projesinin verilmesi 3. proje için üretilen öğrenci çalışmaları
12) Final projesi ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi Öğrenci eskiz ve taslakları
13) Final projesi ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirlmesi, rafine edilmesi, taslakların son şeklini alması Öğrenci eskiz ve taslakları
14) Final projesi son görüşmeler ve projenin uygun materyallerle üretiminin önemi Projenin sonlanması için öğrencilerle içeriğe uygun aracın belirlenmesi yönünde eskiz ve taslak çalışma üretimi
15) Final Sınavı Bitirme projesi sunumları ve teslimleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Logo Tasarım Kitapları (Brand Identity Design Books)
Dynamic Identities, How to create a living brand, Irene Van Nes
Visual Communication Design, Meredith Davis and Jamer Hunt
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Design for Visual Communication: Challenges and Priorities, Klimis Mastoridis
Görsel Iletisim ve Grafik Tasarim, Tevfik Fikret Uçar
Nelson Visual Communication and Design
Diğer Kaynaklar: Eye, Novum, Computer Arts Dergilerinin Branding, Logo Design vb sayıları
http://www.pentagram.com, http://landor.com, http://www.rebrand.com gibi tasarım ajanslarının, ödüllerinin web siteleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 4
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 5
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 3
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 3
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 4
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 3
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 4
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 3
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 3
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 3
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %