Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA304
Ders İsmi: Etkileşimli Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYNUR KARAGÖL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin güncel teknolojik gelişmeleri takip etmesini ve yeni medyada etkileşimli grafik ürünlerini temel tasarım ve çoklu ortam tasarım ilkeleri kapsamında ortaya yapabilmesini sağlamaktır. Kullanıcı arayüzü, kullanım kolaylığı, yazı (tipografi), resimleme, ses, renk, şekil, sembol, buton, yazılım etkileşim özelliğiyle birlikte düşünerek öğrencinin çalışma üretilmesidir.
Dersin İçeriği: Temel Tasarım ilkeleri ve çoklu ortam tasarım ilkeleri doğrultusunda öğrencinin medya tasarım gereçlerini deneyimleyerek tasarım gerçekleştirmesi beklenmektedir. Tasarım programları aracılığıyla etkileşimli araçların deneyimlenmesi ve grafik tasarım ürünü çıkarmasıdır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
5) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
6) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
2) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
3) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
2) Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
4) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
2) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dönem boyunca dersin nasıl işleneceğine dair bilgi verilmesi ders izlencesinin açıklanması Ön araştırma yapması beklenmektedir.
2) Etkileşim kavramının gelişimi Ön araştırma yapması beklenmektedir.
3) Etkileşim ve arayüz tasarımı konu anlatımı ve ödev çalışması için konu çalışması Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.
4) Etkileşim tasarımı projelerinin incelenmesi ve ödev çalışması Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.
5) Hedef kitle ve kullanıcı deneyimi konu anlatımı örnekler üzerinden değerlendirilmesi Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.
6) Etkileşim tasarımında kullanılan grafik tasarım öğeleri ve çoklu ortam öğeleri vize projesi üzerine çalışması Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.
7) Vize Projelerinin değerlendirmesi Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.
8) Ara sınav
9) Etkileşimli mobil uygulama tasarımı örneklerinin incelenmesi eskiz çalışmaları istenilmektedir. Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.
10) İstenilen araçlar kullanılarak ve cihazlara uygunluğu gözetilerek proje üzerinde çalışmaya devam edilmesi. Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.
11) Proje üzerinde çalışmaya devam edilmesi Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.
12) Proje değerlendirmeleri yapılarak eksikliklerin giderilmeye çalışılması Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.
13) Etkileşimli grafik tasarım ürününün yayınlanabilir ve kullanılabilir şekilde sonuçlandırılması Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.
14) Ürün sunumu ve değerlendirme Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.
15) FİNAL SINAVI Öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi beklenir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ÖZCAN, O., (2003)., İnteraktif Medya Tasarımının Temel Adımları, İstanbul: ş Bankası Yayınları.
NORMAN, D. (2013). Gündelik Şeylerin Tasarımı, Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
Diğer Kaynaklar: Designing the user interface : strategies for effective human-computer-interaction / Ben Shneiderman; ed.: Michael Hirsch
Grafik tasarım ne içindir? / Alice Twemlow; çev.: Dalsu Özgen
Grafik tasarımda etki görsel iletişimde etki uygulamaları / Adnan Tepecik, [...ve başkaları]
BECER E., İletişim ve Grafik Tasarımı, Dost Yayınları
HARRİS P., AMBROSE G., Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık
Uçar, T.F., Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınları.
ARMSTRONG, H., Grafik Tasarım Kuramı Meslek Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat
Yayınları
ÇAĞILTAY, K., İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği Teoriden Pratiğe, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık - Akademik Kitaplar
Advertising and promotion : an integrated marketing communications perspective / George E. (George Edward), Belch, George E. Belch, Michael A. Belch

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

12

4

11

15

7

8

13

16

9

10

14

17

18

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 4
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 3
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 2
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 2
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 3
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 3
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 3
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 3
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 4
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 5
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 4
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %