Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA404
Ders İsmi: Portfolyo ve Galeri Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. KASIM ERTÜRK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. KASIM ERTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenciye kendilerini iş hayatına hazırlamak üzere portföy ve özgeçmiş geliştirmek. Öğrencinin özel çalışma alanına göre tamamlanmış grafik tasarım projelerinden basılı ve dijital mecrada portföy hazırlanır.
Dersin İçeriği: Bu derste, profesyonel tasarımcılarla iletişiminde öğrencinin kendini ve yaptığı çalışmaları en iyi şekilde tanıtmasını sağlamayı amaçlamaktadır. Grafik tasarımında tanıtma, koruma ve sergilemeye yönelik basılı ve dijital sunum biçimleri. Özgün portfolyo tasarımlarını içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Profesyonel bir özgeçmiş yazma ve yaratıcı tasarım üretme
2) Basılı ve dijital katalog için bilgisayar ve grafik tasarım becerilerini kullanma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Grafik sanatlar endüstrisinde portföy oluşturabilme
2) Etkili bir portföy için çalışma değerlendirme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Hazırladığı portfolyo ile ilgilendiği sanat alanı veya sektöre uygun bir iş koluna başvurma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı, amacı, işleyişi, notlama sisteminin açıklanması. Özgeçmiş nedir? Yaratıcı özgeçmişler üzerine değerlendirme. -
2) Özgeçmiş tasarımları üzerine sınıf değerlendirmesi. Proje çalışmasının geliştirilmesi
3) Portfolyo nedir? Portfolyo türleri. Kişisel Sunum ve Değerlendirme. Proje çalışmasının geliştirilmesi
4) Çalışmaların geliştirilmesi. Proje çalışmasının geliştirilmesi
5) Çalışmaların geliştirilmesi. Proje çalışmasının geliştirilmesi
6) Portfolio Kataloğunun tamamlanması. Proje çalışmasının geliştirilmesi
7) Kartvizit Tasarımı Proje çalışmasının geliştirilmesi
8) ARASINAV -
9) Çalışmaların tasarım yarışmalarına başvuru için değerlendirmesi Araştırma
10) Profesyonellerle tanışma ve Portfolio Sunum Proje çalışmasının geliştirilmesi
11) Profesyonellerle tanışma ve Portfolio Sunum Proje çalışmasının geliştirilmesi
12) Profesyonellerle tanışma ve Portfolio Sunum Proje çalışmasının geliştirilmesi
13) Profesyonellerle tanışma ve Portfolio Sunum Proje çalışmasının geliştirilmesi
13) Profesyonellerle tanışma ve Portfolio Sunum Proje çalışmasının geliştirilmesi
14) Başvuru mektubu yazma Proje çalışmasının geliştirilmesi
15) FİNAL SINAVI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste verilmektedir.
Diğer Kaynaklar: Gregg Berryman, Designing Creative Portfolios, Crisp Learning, 1993
Harold Linton, Portfolio Design, W. W. Norton & Company, 2000

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 4
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 4
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 4
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 4
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 5
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 4
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 3
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 4
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 4
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 4
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %