Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA311
Ders İsmi: Kurum Kimliği Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. KASIM ERTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU
Öğr.Gör. ÇAĞAN ÇANKIRILI
Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ
Öğr.Gör. KASIM ERTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, toplumun temel sosyal ve kültürel doğası hakkında anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kurumsal kimliği ve ticari projeksiyonunda grafik tasarım becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler, kurumsal kimliğin gelişimi ve tanımlanan sosyal, kültürel, ticari ve tarihi bağlamları anlayacaklar. Kurumsal bir mesaj sunmak için görsel metodolojilerin kullanımı yoluyla yaratıcı ve etkili çözümler geliştirme ve uygulama konusunda pratik deneyim kazanacaklardır. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler, bir sembol veya logonun kültürel, etik ve ticari faktörler tarafından nasıl aşılabileceği veya bunlarla sınırlanabileceğine dair anlayışlarını geliştireceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kurumsal kimlik tasarımı ve kurum kimliği ilişkisini kavrayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Etkili, özgün, doğru ve yaratıcı kurumsal kimlik uygulamaları oluşturabilme
2) Oluşturulan tasarımların görsel ve dilsel sunumunu etkin ve okunaklı bir biçimde gerçekleştirebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Marka kavramını tanıma ve kurumsal kimlik oluşumuna ilişkin kavramları özümseyebilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse ve müfredata giriş. Logo / Sembol / Kurumsal Kimlik / Markaya Giriş Ünlü Marka Logolarının Arkasındaki Hikayeler Kimlik nasıl oluşturulur? “Logo Yok” belgeseli aracılığıyla markaları tartışmak
2) Öğrenci Sunumu. Etkili Logo Tasarımı: Semboller, Metaforlar ve Gestalt Prensibinin Gücü Proje-1: Amblem Tasarımı Alan Araştırması ve sunum
3) MindMapping yöntemi ile yaratıcı fikir geliştirme. Logo Tasarımında 10 Kural. Atölye Çalışması. Proje çalışmasının geliştirilmesi
4) Bir logo tasarımının Renk Psikolojisi? Atölye Çalışması. Temel kurumsal marka konfigürasyonlarının tasarlanması Proje çalışmasının geliştirilmesi
5) Kurumsal ihtiyaç ve kimlik sistemi anlam/içeriği arasında bağlantı kurmak. Proje-2: Kurumsal kimliğin Ambalaj Tasarımına uygulanması. Proje çalışmasının geliştirilmesi
6) Atölye Çalışması. Proje çalışmasının geliştirilmesi
7) Tasarımların sonuçlandırılması. Proje çalışmasının geliştirilmesi
8) VİZE HAFTASI
9) Kurumsal Kitapçığın tanıtımı (A4): Logo türü: siyah-beyaz, renkli, minimal boyut, arka plan kullanımları. Proje-3: Kurumsal Kimlik Tasarımı.
10) Atölye Çalışması Proje çalışmasının geliştirilmesi
11) Atölye Çalışması Proje çalışmasının geliştirilmesi
12) Atölye Çalışması Proje çalışmasının geliştirilmesi
13) Kurumsal Kimliğin maketlerinin oluşturulması. Proje çalışmasının geliştirilmesi
14) Final çalışmaların ön değerlendirmesi. Proje çalışmasının geliştirilmesi
15) FİNAL SINAVI Projenin finalize edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Cengiz Pircivan, Amblem Üzerine, Alternatif Yayıncılık 2010
Ayla Okay, Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2008

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 5
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 5
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 5
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 3
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 5
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 3
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 5
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %