Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA313
Ders İsmi: Klasik İllüstrasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CİHAN KARAKAYA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin fikirleri çizim ile ifade edebilmesini, farklı tekniklerin etkilerini deneyimlemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: İllüstrasyonun tarihi, kullanılan araçlar ve teknikler, günümüz ilüstratörleri ile ilgili bilgiler ve öğrencilerin fikirleri ifade etmeyi öğreneceği projeler içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İllüstrasyonun tarihi, etkileri ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Soyut fikirleri görselleştirme becerisi kazanır.
2) Deneysel teknikler uygulayarak kendini geliştirir.
3) Renk ve biçim yaratımı konusunda kendini geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Aktarılmak istenen bilgiyi çizim araçlarını kullanarak ifade etme yetisi kazanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ve kullanılacak malzemenin tanıtımı. Yok
2) İllüstrasyonun tarihi, önemli illüstratörler, teknikler ve toplum üzerindeki etkilerinin anlatımı. Birinci projenin başlangıcı. Yok
3) Eskizlerin değerlendirilmesi ve daha büyük çalışılması Yok
4) Büyük çalışmaların kontrolü ve eleştirisi. Yok
5) Birinci projenin sonlandırılması ve değerlendirilmesi. İkinci projenin konusunun verilmesi. Yok
6) İkinci projenin eskizlerinin değerlendirilmesi ve daha büyük formatta çalışılmaya başlanması. Yok
7) İkinci projenin değerlendirilmesi ve son düzeltmelerin yapılması. Yok
8) Ara sınav Yok
9) İllüstrasyonda şekil ve çevrenin uyumu. Üçüncü projenin başlangıcı. Yok
10) Üçüncü projenin eskiz eleştirisi ve daha büyük formatta çalışılmaya başlanması. Yok
11) Büyük formatta ki eserlerin değerlendirilmesi. İllüstrasyonda hikaye anlatımı ve devamlılık. Dördüncü projenin başlangıcı. Yok
12) Dördüncü projenin eskizlerinin eleştirisi, büyük formatta çalışılmaya başlanması. Yok
13) Dördüncü projenin büyük formatta çalışılması ve sonlandırma. Yok
14) Öğrenci işlerinin değerlendirilmesi ve sınıf ortamında tartışılması. Yok
15) Final haftası. Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fotokopi olarak dağıtılacaktır
Diğer Kaynaklar: Illustration that Works: Professional Techniques for Artistic and Commercial Success. Greg Houston, Monacelli Studio, 2016.

The Encyclopedia Of Drawing Techniques. Hazel Harrison, Running Press, 2004.

Illustrating Children's Books: Creating Pictures for Publication. Martin Salisbury, Barron's Educational Series, 2004.

The Illustrator's Bible. Rob Howard, Watson-Guptill Press, 1992.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100