Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA314
Ders İsmi: Bilgisayarlı İllüstrasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ
Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Deneysel illüstrasyon tekniklerinin yanı sıra dijital illüstrasyon tekniklerini öğrenmektedir. deneysel ve özgün tasarımlar oluşturarak, grafik tasarım materyallerinde illüstrasyonu kullanmayı öğrenir.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Vektörel çizimin özellikleri konusunda bilgi sahibidir.
2) Piksel tabanlı illüstrasyonun özelliklerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Deneysel illüstrasyon teknikleri geliştirebilir.
2) Aobe Illustrator, Corel Draw, Adobe Photoshop, Sketchbook Pro gibi programların farklarını bilerek kullanır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Geleneksel yöntemleri dijital ortamda yeniden düzenleyebilir.
2) Buluntu nesneler ile dijital ortamda kendi tasarımını oluşturabilmektedir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği anlatılarak bir dönem boyunca dersin nasıl işleneceğine dair genel bilgilendirme yapılacaktır. Yok
2) İllüstrasyonun tanımı, tarihçesi, önemli sanatçı ve çizerleri hakkında sunum yapılacaktır. Alan Araştırması
3) İllüstrasyonda temel teknikler (kalem, mürekkep, sulu boya, guaş, pastel, grafik baskı teknikleri vb.) anlatılarak dijital ortamda nasıl oluşturulabileceği gösterilecektir. Örnek İncelemesi
4) Dijital ortamda illüstrasyon farkları anlatılacaktır. Örnek İncelemesi
5) Dijital illüstrasyonda kullanılan teknikler ele alınacaktır. Örnek İncelemesi
6) Dijital illüstrasyonda kullanılan teknikler ele alınacak, broşür tasarımı yapılacaktır. Örnek İncelemesi
7) Dijital illüstrasyonda kullanılan teknikler ele alınacaktır, kitap kapağı tasarlanacaktır. Örnek İncelemesi
8) ARA SINAV Yok
9) Ortak tema belirlenecek ve dijital teknikler kullanarak illüstrasyonlar oluşturmaya devam edilecektir. Örnek İncelemesi
10) Dijital ortamda deneysel çalışmalara devam edilecek, albüm kapağı tasarlanacaktır. Örnek İncelemesi
11) Dijital ortamda deneysel çalışmalara devam edilecek, tiyatro afişi tasarlanacaktır. Örnek İncelemesi
12) Ortak tema belirlenerek hikaye oluşturulacak, hikayeye dair dijital ortamda deneysel çalışmalara devam edilecek, storyboard çalışması yapılacaktır. Proje çalışmasının geliştirilmesi
13) Storyboard çalışmasına devam edilecektir. Proje çalışmasının geliştirilmesi
14) İllüstrasyon çalışmaları sonuçlandırılacaktır. Projenin tamamlanması
15) FİNAL SINAVI Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Songür Dağ, E. (2015). İllüstrasyonun ikinci altın çağı. İstanbul: Grafik Kitaplığı.
Wyngaard, Susan. 2004. Digital Images and Art Libraries in the Twenty-First Century. Routledge
Web, Teaching Illustration (S. Heller, M. Arisman),
The Education Of An Illustrator (S. Heller, M. Arisman),
The One Show, Illustration Showcase, Watercolour Foundation Course (C. Tappenden),
Lürzer’s Int’l Archive, Anatomy Drawing School (A. Szunyoghy, G. Feher),
Drawing The Head And Figure (J. Hamm),
The Encyclopedia Of Drawing Techniques (H. Harrison),
Text And Image (M. Wigan),
The Illustration Handbook (N.&T. Souter), 9. Graphic Design (C.&P. Fiell)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100