Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA413
Ders İsmi: Güncel Sanat ve Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞENAY ALSAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KALYONCU
Doç. Dr. ŞENAY ALSAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste, 1960’lı yıllardan günümüze sanatçıların toplumsal olaylara tepki olarak geliştirdikleri sanatsal yöntemler ve tavırlar konusunda bilgiler aktarılır. Öğrencinin, güncel sanatın dili, düşünce şekli ve yöntemlerini görsel dünyayı algılama ve değerlendirme biçimlerinde kullanma becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: 1960’lı yıllardan günümüze sanatçıların toplumsal olaylara tepki olarak ürettikleri eserler ve geliştirdikleri kavramlar, yöntemler ve tavırlar konusunda bilgiler aktarılır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanatta Modernizm, Güncel Sanat nedir?
2) 20. yüzyıl sanat akımları
3) 20. yüzyıl sanatçıları
4) Kavramsal Sanatçılar
5) Dünyada yer alan kavramsal sanatçılar
6) Türkiye’de yer alan kavramsal sanatçılar
7) Güncel Sanat ve onu besleyen sanat akımları
8) Dünya’da yer alan güncel sanat akımları
9) Güncel Sergiler
10) Yeni çağın manifestoları
11) Postmodernizm
12) Modern sanat okumaları
13) FİNAL SINAVI
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bienaller, sergiler, fuarlar, modern sanat müzesi ve eserlerin tanıtımı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) VİZE SINAVI

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin tanıtımı. -
2) Avangard akımlar ve Marcel Duchamp Konulara ilişkin ön okumalar
3) Pop Art Konulara ilişkin ön okumalar
4) Kavramsal Sanat Konulara ilişkin ön okumalar
5) Fluxus, Situationist Hareket Konulara ilişkin ön okumalar
6) Minimalizm, Kurumsal Eleştiri Konulara ilişkin ön okumalar
7) Arte Povera Konulara ilişkin ön okumalar
8) Ara Sınav - Genel Tekrar -
9) Arazi Sanatı, Enstalasyon Konulara ilişkin ön okumalar
10) Performans Sanatı Konulara ilişkin ön okumalar
11) Yeni Medya - Video Sanatı Konulara ilişkin ön okumalar
12) Öğrenci Sunumları Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda hazırlık yapmaları beklenir.
13) Öğrenci Sunumları Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda hazırlık yapmaları beklenir.
14) Katılımcı Sanat Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: -AYDIN, Mukadder Çakır, Sanatta Eleştirellik, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2002.
BOYDAŞ, Nihat, Sanat Eleştirisine Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2004.
ERİNÇ, M. Sıtkı, Sanatın Boyutları, I. Basım, Çınar Yayınları, İstanbul, 1998.
GERMANER, Semra, 1960 Sonrası Sanat, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1997.
HUISMAN, Denis, Estetik, Çeviren: Cem Muhtaroğlu, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994.
İPŞİROĞLU, Nazan, Alımlama Boyutları ve Çeşitlemeleri 1-Resim, Papirüs Yayınları, İstanbul, 2000.
KLEE, Paul, Çağdaş Sanat Kuramı, Çeviren: Mehmet Dündar, Ürün Yayınları, Ankara, (?).
TİMUÇİN, Afşar, Estetik, Genişletilmiş 4. Baskı, Bulut Yayınları, İstanbul, 2000.
YETİŞKEN, Hülya, Estetiğin ABC’si, 2. Basım, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1998.
YOLCU, Enver, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Nobel Yayınevi, İstanbul, 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

7

9

10

11

12

13

14

15

4

8

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 5
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 5
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 3
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 4
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 5
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 5
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 3
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 5
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 3
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 4
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %