Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA416
Ders İsmi: Sosyal Sorumluluk Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ŞULE YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 21. yy’da kaynakların azalması, çevresel olumsuz faktörler, hastalıkların artması vb. toplumu derinden etkileyen problemler üzerinde durularak öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinci geliştirmesini, bu doğrultuda grafik tasarım ürünler ortaya koymalarını sağlamaları hedeflenmektedir. Grafik tasarımcı toplumu etkilemede ve dünyanın kültürel dokusunu oluşturmada önemli rol oynar. Bu gücü farketmeleri ve yaratıcı, fark yaratan toplumu dünyayı iyileştirici yönlerini keşfetmelerini amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Toplumda farkındalık oluşturabilmek için tasarımını hedef kitleye ulaştırabilme yollarını keşfetme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Ulusal ve uluslararası sorunları saptayarak çözüm önerileri geliştirme
2) Tasarım yoluyla toplum üzerindeki gücünü farketme
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Problemlere grafik Tasarım aracılığıyla yaratıcı çözümler geliştirme.
2) Sosyal sorumluluk bilinciyle tasarımlarını gerçekleştirme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Proje oluşturma ve tasarım sürecini başarılı şekilde yönetme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği anlatılarak bir dönem boyunca dersin nasıl işleneceğine dair genel bilgilendirme yapılacaktır. Yok
2) First Thing First Manifestosu açıklanacak ve ulusal-uluslararası üretilen sosyal sorumluluk ilkeleri incelenecektir. Alan Araştırması
3) İlgilendiği alanlarda araştırma yaparak öğrenci sunum yapacaktır. Alan araştırması ve sunum
4) Proje raporunun olumlu olumsuz yönleri belirtilerek tamamlanması Araştırma
5) Rapora uygun tasarım öncesi eskiz çalışmaları yapmak. Eskiz
6) Değerlendirme yapılarak belirlenen stratejide dijital ortamda tasarıma geçilecektir. Örnek İnceleme
7) Proje çalışmasına devam edilecektir. Örnek İnceleme
8) ARA SINAV Yok
9) Değerlendirmeler doğrultusunda araştırmalar yapılacak öneriler geliştirilecektir. Alan araştırması
10) Proje Raporuna uygun olarak tasarım yapmak. Eskiz Çalışması
11) Proje rapora uygun olarak tasarım yapmaya devam etmek. Örnek İncelemesi
12) Değerlendirme sonrasında öneriler doğrultusunda tasarım gerçekleştirilmeye devam edilecektir. Örnek İnceleme
13) Değerlendirme sonrasında öneriler doğrultusunda tasarım gerçekleştirilmeye devam edilecektir. Örnek İncelemesi
14) Tasarım sonuçlandırılacaktır. Yok
15) FİNAL SINAVI Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Kurumsal sosyal sorumluluk reklamlarının tüketici davranışlarına etkisi / Berber. Büşra ; dnş.: Can Burak Nalbantoğlu
Sanat ve Ekoloji, Eda Sezgin, İletişim Yayınları, 2022.
Sosyal sorumluluk projesi olarak grafik tasarım ve belgeleme, Bilge Kınam Dokuzlar, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2015.
GMK “dedi ki” Yazılar Serisi
www.firstthingsfirst2020.org/turkish

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

6

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 3
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 3
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 3
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 3
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 4
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 3
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler 4
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 5
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 3
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100