Medya ve İletişim
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCC101
Ders İsmi: Akademik ve Sosyal Oryantasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
0 0 0 2
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEMİH AYSAL
Öğr.Gör. GENEL MYO
Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Meslek Yüksekokulunu, kampüsü, akademik birimleri, idari birimleri, öğrenci kulüplerini tanıtmak; Yükseköğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği, Yükseköğretim Kanunu, Plato Meslek Yüksekokulu Eğitim-Öğretim Yönetmeliği hakkında bilgi verme, öğrencileri akademik, sosyal ve kültürel konularda bilgilendirmek üzere 1. sınıf öğrencilerine yönelik tanıtım ve oryantasyon sağlamak bu dersin genel içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: Akademik, sosyal ve kültürel konularda bilgilendirmek

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ayvansaray Üniversitesi’nin ve Plato MYO’nun tarihçesini öğrenir, akademik birimleri tanır,akademik takvimi öğrenir, yönetim şemasını ve idari birimleri tanır.
2) Derslerin tanıtım ve uygulaması hakkında bilgi alır ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapıldığını öğrenir.
3) OİS sistemini kullanır hale gelir, öğrenci mail kullanımını öğrenir.
4) Uzaktan Eğitim derslerinin işlendiği, Flipped Classroom videoları ve diğer ders içeriklerinin paylaşıldığı e-öğrenme platformunu tanır ve kullanır.
5) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının Yapısı. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının Görevleri. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Tarafından Yürütülen Hizmetlerle İlgili Evraklar.Çift Anadal/Yan Dal Başvuru Formu. Kurum İçi Yatay Geçiş Başvuru Formu. Öğrenci Belgesi Başvuru Formu.
6) 18 Ağustos 2012 tarihli 28388 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan yönetmeliğin incelenmesi ve disiplin müeyyideleri hakkında bilgi alır
7) Plato MYO Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini inceler.
8) Üniversite yaşamında ve toplumsal hayatta karşılaşılan farklılıklara ilgili saygılı olma konusunda tartışır, toplumsal bilinç ile ilgili farkındalık edinir.
9) Bilimsel araştırma, çalışma, yayın ve etkinliklerde uyulması gereken bilim etiği kurallarının kavranması bu dersin konusunu oluşturur.
10) Araştırma yöntemleri hakkında genel bilgi ile kaynak gösterme kuralları bu derste ele alınacaktır. Öğrenciden özgün bir akademik çalışmanın nasıl yapılabileceği konusunda bilgi sahibi olması beklenir.
11) Plato MYO Uluslararası İlişkiler Ofisi’nin tanıtımı ve Erasmus Programı hakkında bilgi verilmesi bu dersin amacını teşkil etmektedir.
12) Ayvansaray Üniversitesi Kütüphanlerinin Sunduğu Hizmetler. Kütüphane katalog tarama. Kütüphane Veritabanları. Abone Veritabanları. TÜBA Açık Ders Malzemesi. ULAKBİM Veritabanları. Staj ve Kariyer Merkezi Birimi hakkında bilgi verilmesi bu dersin amacıdır.
13) Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlının Tanıtımı ve Görevleri. Öğrenci Kulüpleri. Öğrenci Kulüplerinin Tanıtımı. Öğrenci Kulüplerinin Faaliyetleri. Öğrenci Kulüplerinin Üyelik Şartları.
14) Üniversite Eğitiminin önemini ve gerekliliğini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ayvansaray Üniversitesi’nin tanıtımı Plato MYO tanıtımı Plato MYO Akademik Yapısı İdari Birimlerin Tanıtımı Akademik Takvim www.ayvansaray.edu.tr
2) Akademik Bölüm Tanıtımları Müfredatta yer alan derslerin ders izlenceleri
3) Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi Kullanımı Öğrenci Maillerinin Kullanımı ois.plato.edu.tr
4) E-Öğrenme Sistemi eogrenme.plato.edu.tr
5) Öğrenci İşleri Birimi ois.plato.edu.tr
6) Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği www.yok.gov.tr
7) Eğitim - Öğretim ve Sınav Yönetmeliği www.ayvansaray.edu.tr
8) Farklılıklara Saygı ve Toplumsal Bilinç Akademik Yayınlar
9) Akademik Hayatta Etik www.yok.gov.tr, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi
10) Araştırma Yöntemleri Plato MYO Bitirme Projesi Klavuzu çerçevesinde çalışma yapılacaktır.
11) Uluslararası İlişkiler Ofisi www.ayvansaray.edu.tr
12) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Staj ve Kariyer Merkezi www.ayvansaray.edu.tr
13) Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı www.ayvansaray.edu.tr
14) Üniversite Eğitiminin Başarıya Katkısı Akademik Yayınlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Plato MYO Bitirme Projesi Klavuzu çerçevesinde çalışma yapılacaktır.
Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesine bakılacaktır.
Diğer Kaynaklar: www.ayvansaray.edu.tr
eogrenme.plato.edu.tr
www.yok.gov.tr

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme.
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme.
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme.
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme.
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme.
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme.
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100