Medya ve İletişim
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCC105
Ders İsmi: Temel İşletme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi OSMAN NAZİF HAZİNEDAR
Öğr.Gör. SELEN ORTA
Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşletmelerin önemi her geçen gün artmaktadır. İster küçük çaplı ister uluslar arası işletmeler olsun hepsi birbirine ihtiyaç duymaktadır. Bir işletmeyi başarılı kılmak için öncelikli olarak o işletmeyi tam olarak tanımak gerekir. İşletmenin türleri, bütün amaç ve fonksiyonları, iç ve dış paydaşları tam olarak bilindiği takdirde işletmenin başarıya ulaşması daha kolay olacaktır. Bu derste de anlatılacak olan konular işletmeye genel olarak bir bakış açısı sağlayacağı gibi işletmeler hakkında bilgi sahibi olunmasını da sağlayacaktır.
Dersin İçeriği: Temel kavramlar, işletmelerin amaçları ve türleri, işletme sistemleri, çevreyle ilişkileri, işletmenin sorumlulukları, işletmenin kuruluş çalışmaları, fizibilite raporu, işletme büyüklüğü ve kapasitesi, işletmelerin kuruluş yerinin seçimi ve yönetim fonksiyonu.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşletmenin örgütsel amaçlarını anlayabileceklerdir
2) İşletmenin faaliyet gösterdiği yerel çevreyi anlayabilecek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Pazar çevresinde örgütlerin davranışlarını anlayabilecek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Küresel faktörlerin gölgesinde yerel işletme faaliyetlerinin önemini değerlendirebilecek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletme Bilimine Giriş “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
2) İşletmenin Amaçları, İşlevleri ve Türevleri “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
3) İşletmelerde Yönetim Fonksiyonu 1 “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
4) İşletmelerde Yönetim Fonksiyonu 2 “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
5) İşletmelerde Üretim Fonksiyonu “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
6) İşletmelerde Pazarlama Fonksiyonu “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
7) İşletmelerde Bilgi Sistemi “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
8) İşletmelerde Muhasebe Fonksiyonu “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
9) İşletmelerde İnsan Kaynakları Fonksiyonu “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
10) İşletmelerde Finansal Yönetim 1 “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
11) İşletmelerde Finansal Yönetim 2 “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
12) İşletmelerde Araştırma ve Geliştirme Fonksiyonu “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
13) Uluslararası İşletmeciliğe Hazırlık “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”
14) Uluslararası İşletmecilik “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi" Prof. Dr. Canan Çetin, Prof. Dr. Esin Can Mutlu Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme” Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: “Temel İşletmecilik İşletme ve Çevresi"
Prof. Dr. Canan Çetin,
Prof. Dr. Esin Can Mutlu

Gazanfer Erbaşlar “Genel İşletme”

Prof. Dr. Rıdvan Karalar “Genel İşletme”

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme.
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme.
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme.
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme.
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme.
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme.
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100