Odyometri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCH106 | ||||||||
Ders İsmi: | İlk Yardım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN Öğr.Gör. CANAN ARSLAN Öğr.Gör. ÖZLEM KORUK Öğr.Gör. CAFER AÇIK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel İlk Yardım uygulamasında kişilerde temel bir anlayış oluşturmak ve öğretilen uygulamaları yaparak kişinin, gerek iş koşullarında gerekse sosyal ve aile yaşantısında kendisinin, yakınlarının ve çevresindekilerin güven içerisinde olmasını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, İlk yardımın ne olduğu, İlk yardımın temel basamakları, İlk yardım uygulanacak durumlar, Bebek, çocuk ve erişkinlerde ilk yardımın uygulama aşamaları hakkında bilgi verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel İlk Yardım Bilgileri | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
2) | Olay Yeri Yönetimi | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
3) | kırık çıkık zehirlenme kanamalarda ilkyardım | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
4) | TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
5) | SOLUNUM YOLU TIKANIKLIKLARINDA İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
6) | Bilinç Bozukluklarında İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
7) | Diğer Acil Durumlarda İLKYARDIM | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Ders Notları / Kitaplar: | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Diğer Kaynaklar: | ERC, AHA, SAĞLIK BAKANLIĞI, KIZILAY. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. | ||||||||||
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | ||||||||||
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | ||||||||||
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. | ||||||||||
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. | ||||||||||
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır | ||||||||||
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar | ||||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | ||||||||||
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | ||||||||||
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. | 1 |
2) | Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | 1 |
3) | İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | 1 |
4) | Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. | 2 |
5) | Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır | 1 |
7) | Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar | 1 |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır | 1 |
9) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | 1 |
10) | Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
11) | Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |