Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCH105 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Anatomi ve Fizyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. COŞKUN GÖRMÜŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NESRİN ÖZDİL Öğr.Gör. GENEL MYO Öğr.Gör. ŞEMSETTİN AKGÜL Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN Dr. Öğr. Üyesi HALİL ÖNSOY Öğr.Gör. COŞKUN GÖRMÜŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu ve sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar, Temel Tıbbi Terminoloji Bilgisi, Bölgesel Anatomi ve Vücudumuzun Bölgeleri, İnsan Vücudu Organizasyonu ve Sistemler Hakkında Genel Bilgi,Lokomotor Sistem Anatomisi,Lokomotor Sistem Anatomisi,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Dolaşım Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması,Merkezi Sinir Sistemi,Periferik Sinir Sistemi,Otonom Sinir Sistemi, Duyu Organları; konularını içermektedir. Tüm bu sistemlerin fizyolojileri de öğrencilere verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma,izlence paylaşımı,ders amaçlarının anlatımı | |
2) | Vücudun Temel Yapısı | |
3) | Hareket Sistemi | |
4) | Kaslar Ve Eklemler | |
5) | Sinir Sistemi | |
6) | Endokrin Sistem | |
7) | Vücut Sıvıları Ve Elektrolitler | |
8) | VİZE | |
9) | Dolaşım Sistemi | |
10) | Solunum Sistemi | |
11) | Sindirim Sistemi | |
12) | Üriner Sistem | |
13) | Duyu Organları | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Meb Megep Anatomi Fizyoloji Dersi Modülleri, www.Megep.meb.gov.tr 2-L.Bikem Süzen, Anatomi Fizyoloji Kitabı, (Modüler), BEDRAY Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Meb Megep Anatomi Fizyoloji Dersi Modülleri, www.Megep.meb.gov.tr 2-L.Bikem Süzen, Anatomi Fizyoloji Kitabı, (Modüler), BEDRAY Yayıncılık Anatomi ve Fizyoloji Atlası, ve diğer tüm kaynaklar kullanılabilir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel optisyenlik ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||
2) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||
3) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |||||
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |||||
6) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel optisyenlik ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
2) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
3) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
5) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
6) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |